Avatar billede katemunk Nybegynder
23. november 2006 - 13:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mest stabile bundkort mærke

Hej
Skal have et bundkort til amd x2 939 og pcie.
Men hvilket mærke har ry for at være mest stabilt og holdbart?
Har selv tænkt på ESC som SHG bruger i deres pcer.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. november 2006 - 14:12 #1
ECS er nu ikke særlig stabil - asus/msi/AsRock er mere stabile.
Avatar billede katemunk Nybegynder
23. november 2006 - 14:13 #2
Hej
Tak for dit svar.
Kan du henvise til noget som bekræfter dit svar?
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. november 2006 - 14:21 #3
Kun firmaets egen erfaring, har solgt hardware i mange år, men du kan få en hvilken som helst herinde til, at bekræfte ECS`s ustabilitet, det har nok været disse kort med den største RMA overhovedet.
Avatar billede katemunk Nybegynder
23. november 2006 - 14:41 #4
Ok men fint nok.
Har bare et Asus som for anden gang skal skiftes nu.
Asus Asrock er jo fra samme firma.
Så du mener at jeg skal prøve med MSI
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. november 2006 - 14:57 #5
MSI - hvis du synes asus ikke er, som det skal være. Tror bare du har været uheldig med dit.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2006 - 16:11 #6
Det er åbenbart som man er heldig til. Jeg har også haft dårlig erfaring med
Asus. Da jeg skulle have et ny bundkort, fik jeg at vide fra sælger i Zitech,
at Asus bundkort havde mange fejl, og det samme fik jeg at vide i AltPC på
Findsensvej. Mit næste bundkort var DFI, det holdt kun et par mdr.
Nu kører jeg med Asrock, fordi jeg ikke viste, det var Asus som lavede det.
Og foreløbig, en månedstid, går det godt, men det gjore det jo også med de
andre, et stykke tid. Men peet49 har jo, fra firmaet, større erfaring, end jeg,
som bare er enkelt bruger.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. november 2006 - 16:22 #7
Ellers har vi været mega heldige, jeg har ikke siden 2002 haft et asus kort ril rma, vi har haft 4 ud ag ca.600 i AsRock, så det er jo ikke meget. ECS er topscorer med mindst 25% rma
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2006 - 16:34 #8
Ok det lyder jo godt, især det med Asrock. Jeg havde fået at vide, her på E.
at Asrock var Asus billigudgave. Det var jeg lidt bekymret for, fordi jeg
gav 900 kr. for det, uden grafikkort - Men prisen var vist også i overkanten.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2006 - 17:21 #9
Et mærkeligt tilfælde. Min computer stod, for et øjeblik, åben uden at bestille
noget, medens jeg lavede noget andet. Inden for 5 min. var der blå skærm, med
besked om, nedlukning for at skåne computeren. Nu har jeg genstartet og kan ikke
se, der er noget galt, men står uforstående over for at det kunne ske.
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
23. november 2006 - 20:12 #10
Ville vælge et Abit bundkort, har et og det kører uden problemer:D
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2006 - 20:24 #11
Det gør de jo allesammen - indtil de ikke gør det mere:)