Avatar billede sonderup Nybegynder
22. november 2006 - 06:48 Der er 3 kommentarer

Flytning af serverhotel

Hej et enkelt spoegsmaal.

jeg har et et domain navn hos en webudbyder. Nu har jeg faaet min egen server og vil gerne traekke mit posthus til min egen maskine istedet....

Hvordan goeres dette. Skal man bare sende en mail til dk-hostmaster med den ip adresse eller hur...

Er der nogen som kan hjaelpe.....
Avatar billede it-dk Nybegynder
22. november 2006 - 19:32 #1
Hvis du gerne vil have din egen server skal modtage posten for dit domæne kan du ændre zone filen for dit domæne (dvs at et domæne ligger på nogle dns server f.eks hos din udbyder) til at pege til din server. DK-hostmaster peger domænet til disse.
Avatar billede sonderup Nybegynder
23. november 2006 - 04:47 #2
Forstår jeg dig helt korrekt - efter et hurtigt tjek hos dk-hostmaster - så skal jeg blot selv ændre pegepinden fra det nuværende webhotel som hoster min mailserver fra deres ip til min statiske ip adresse.

Herefter skal mailserver programmet blot være i drift og så skulle klaveret spille og indgående post havne på min server fremover.

Er det virkeligt så enkelt.
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. november 2006 - 12:46 #3
Hvis din egen server er sat korrekt med hensyn til mail system, email konti og serveren er helt klar kan du f.eks forsætte med at have hjemmesiden hos din udbyder og få alle emails sent til din egen server derhjemme. Udbyderen kan ændre zone filen og derved ændre på MX recorden.