Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 09:22 Der er 12 kommentarer

Hastigheds spørgsmål

Hejsa derude i den kloge verden ;)

Har lige et spørgsmål...

Hvordan kan det være at når jeg downloader med internet explore så kan jeg højest komme op på 50 kb/s ? Ligemeget hvor og hvilke sites...

Men hvis jeg bruger torrents kan jeg sagtens komme op på 200 kb/s..

Har nemlig 2 mbit / 512 kb....

En som har kendskab til det??
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2006 - 09:49 #1
Mig benendt henter torrent fra mange forskellige værter, IE henter kun fra en af gangen. Desuden er torrent jo specifikt lavet til den slags, ellers var der jo ingen grund til at anvende den
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 10:00 #2
Jamen stadigvæk så kan jeg højest downloade med 50kb sec på alle sites...

Skulle jo kunne hente med 200 kb
Avatar billede newbie_s Nybegynder
20. november 2006 - 10:20 #3
Kan du forklare hvordan man udregener den forventede hastighed at downloade med, udfra sig forbindelses størrelse. Du nævner at du burde kunne hente med 200kbit når du har en 2Mbit forbindelse?
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 10:21 #4
Ja 2mbit = 200 kb/s ? Sådan cirka da ;)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. november 2006 - 11:44 #5
2 mbps = 2.000 kbps = (2000 / 8) = 250 KBps

Der går 8 bit pr. byte. så 2 mbit er 250 Kbyte

- men hastigheden er stadig kun teoretisk. Der går fx noget til overhead og kvalitetstab over telefonlinjen.
Avatar billede TommyB Nybegynder
20. november 2006 - 11:49 #6
Uden at det flueknepperi... selvfølgelig burde Internet Explore kunne hente med ca. 220kbytes/sec fra en http server på en god internet linie.

Men hvordan er dit netværksopsæt ? - Er der en proxy der måske laver limit på requests ? - Er der en begrænsning andensteds som måske laver limit per connection ? - Torrents kører jo med mange connections, så hvis der var en limit-per-connection ville du stadig rive med fuld skrald.

Har du prøvet om det er samme problem med andre programmer over http ? - fx. wget, eller Firefox.
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 13:16 #7
Netværk er bare et trådløst netvørk med router osv... Det skulle ikke være nogen limit per connection...

Har prøvet firefox kunne heller ikke download med mere end højest 70 kb/s
Avatar billede TommyB Nybegynder
21. november 2006 - 10:12 #8
Så kunne det altså godt lyde som om der er en limit på dit http traffik.
Prøv at hop ind på en side med fx. phpinfo() fx. http://66.225.219.162/~rvadmin/phpinfo.php

Led efter HTTP_X_FORWARDED_FOR og HTTP_VIA under Apache Environment, hvis en af de to headers er sat er du igennem en proxy. Det kan også være at din udbyder har noget limit eller nogle filtre på :(
Avatar billede suppah Nybegynder
21. november 2006 - 14:38 #9
Noget lort i kagemand.. Tele2 Sucks...

Fandt ingen af de 2 ting som du skrev....

Har det noget at sige disse filters er sæt på routeren? :
IP Range Protocol Schedule
* TCP 20-21 always
* TCP 80 always
* TCP 443 always
* UDP 53 always
* TCP 25 always
* TCP 110 always
* Both 8 always
* TCP 23 always
Avatar billede suppah Nybegynder
21. november 2006 - 14:38 #10
Wireless Performance
These are the Wireless Performance features for the AP(Access Point) Portion.
Beacon interval  (msec, range:1~1000, default:100)
RTS Threshold :  (range: 256~2432, default:2432)
Fragmentation :  (range: 256~2346, default:2346, even number only)
DTIM interval :  (range: 1~255, default:3)
Basic Rates :  1-2(Mbps)  1-2-5.5-11(Mbps)
TX Rates :  1-2(Mbps)  1-2-5.5-11(Mbps)
Preamble Type :  Short Preamble  Long Preamble
Authentication :  Open System  Shared Key  Auto
SSID Broadcast :  Enabled  Disabled
Avatar billede TommyB Nybegynder
21. november 2006 - 16:50 #11
Well, jeg vil jo gerne tro at det ikke har noget at gøre med dit accesspunkt, men prøv at forbinde dig til din router med kabel og test igen, så er det sag ude af verden.

Tele2 ? Var det ikke dem der gik med til at alle kunderne skulle tvinges igennem en transperent proxy eller firewall hvor de så kunne blokere for alt muligt ? (børneporno og fx. allofmp3) - Kunne det ikke tænkes at den simpelthen bare ikke kan levere så meget traffik ?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
11. december 2006 - 07:56 #12
lukketid??