Avatar billede dazul Nybegynder
19. november 2006 - 16:39 Der er 5 kommentarer

Felt til billede i Photoshop

Et meget simpelt spørgsmål:

Jeg vil gerne indsætte billeder ind i en eksisterende Photoshop-fil. Jeg har altså en baggrund og vil indsætte billeder i en helt nøjagtig størrelse og et helt bestemt sted. Kan jeg ikke, ligesom i InDesign, definere nogle felter, som jeg så kan placere billederne i. Eller skal jeg beskære alle billederne inden jeg flytter dem over i min collage?
Avatar billede t.lerche Nybegynder
19. november 2006 - 19:05 #1
Mig bekendt kan man ikke inddele baggrunden i felter, men jeg er langt fra ekspert i photoshop.. -bruger det dog meget til at lave kollager/bannere/webgrafik i. Jeg starter altid med at definere det billede jeg skal bruge f.eks. 468x120 pixels dernæst trækker jeg alle de billeder ind i photoshop og dernæst skalerer jeg dem til evt. kun at have en højde på 120 pixels.. dernæst kopi/insert i et nyt lag i billedet.
Hvis jeg kun skal bruge et udsnit af et billede til min banner så markerer jeg det område jeg skal bruge, dernæst kopi og så Filer/ny/ok så kommer der en billedramme op i den størrelse der passer til indholdet i udklipsholderen.. nu klikker jeg "insert" og billedet er nu klar til at blive skalleret så det passer i min banner..

Håber dette kan hjælpe dig.
Avatar billede doodoo Novice
20. november 2006 - 12:34 #2
Tror også kun du kan som du selv beskriver det...

Photoshop har ikke de samme box'e som indesign har - hvor du kan "Place" objekter i, desværre
Avatar billede zed_one Praktikant
20. november 2006 - 13:09 #3
Du kan lave en fyldt kasse i et lag for sig selv, som angiver stedet hvor det skal være, og derefter smider du et givent billede i et lag ovenover, holder alt nede og klikker imellem lagene. Derved bruges det underliggende lag som en maske for det ovenliggende.

Du vil dog stadig skulle skalere det manuelt, men kassen vil afmaske til de rette proportioner.
Avatar billede dazul Nybegynder
16. juni 2007 - 12:37 #4
d
Avatar billede t.lerche Nybegynder
03. november 2010 - 19:41 #5
tak