Avatar billede dar86 Nybegynder
19. november 2006 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Session slettes ?

Hej har et loginsystem og har sat session.timeout = 30, men nogle gange logger den ud før de 30 min er gået. Er ikke en fejl i koden, men det er istedet somom at sessionsne bare blir stoppet.

I global.asa har jeg lavet et logsystem der skriver i en .txt fil med informationer, virker fint at den skriver login, men den skriver kun logud når session.timeout er meget lav (fx 1,2,3) og nogle gange når den er sat til (10-20).

Har webhotel hos surftown hvis det skulle være noget der?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede cpufan Juniormester
19. november 2006 - 15:58 #1
hvis de kører med iis 6.0 så kan sessioner blive slettet uden varsel.

iis kører med noget der hedder application pools,
som håndterer sessions blandt andet.

som default resettes denne hver 29. time

men det kan jo være ændret.

når den resetter - slettes alle sessioner.

global.asa og session on end har aldrig været skudsikkert....
Avatar billede dar86 Nybegynder
19. november 2006 - 17:35 #2
Og det kan jeg slet ikke gøre noget ved ?
Avatar billede cpufan Juniormester
19. november 2006 - 17:41 #3
du kan henvende dig til webhotellet og forelægge dem problemet,
så kan de måske sørge for den ikke laver automatisk recycle.