Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 11:34 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

en god og forståelig ramtester søger

Min computer er ret pludseligt blevet mere langsom. Især ved opstarten. Kan det evt skyldes at der nogle af de 512 ram i stykker. Tidligere startede min bitguard firewall først op, men nu tager det lang tid før den kommer sidst. Det gør ingen forskel om den er installeret. Jeg har svært ved at finde en ramtester jeg forstår ved at søge på ramtest, men måske nogen her kan hjælpe mig.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 11:37 #1
memtest86.com ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2006 - 11:40 #2
Hørt om defragmentering?
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 11:46 #3
jeg har lige defragmenteret mit c-drev, men mit eksterne drev trænger til at blive defragmenteret. Kan det have en betydning
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2006 - 11:47 #4
Nej.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 11:52 #5
http://memtest86.com/
Her ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 11:56 #6
http://memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip skal udpakkes og brændes til en cd og du skal boote op fra den cd bagefter.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 12:03 #7
http://aycu05.webshots.com/image/5124/2003663512899783997_rs.jpg

Det er denne fil jeg ser. Det ser ud som om den er udpakket. Ingen zipfiler

Er det den fil jeg skal prøve at brænde på cd
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 12:16 #8
Nu har jeg i hvert tilfælde gjort det og prøver at starte op fra cd.  Skal lige i bios først og have sat den til at boote først. Så ser jeg hvad der sker
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 12:25 #9
Den ville ikke boote. Den var sat rigtig i bios. Harddisk disable og cd drev til første Jeg kunne ikke finde noget i Nero om at brænde iso-filer brugte bare brænd image til disk Måske det var fejlen ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 12:33 #10
ja på den måde ligger iso filen bare på skriven, i nero kan du vælge at brænde et image, det er den du skal have fat i, og så finde din iso fil, så brændes den til skiven (korrekt) så filerne er uvpakket på cden.

Har du ikke nero burning rom, men nero smartstart ved jeg ikke hvordan det gøres, men så kan du benytte iso burner f.eks.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 12:47 #11
Nero 7 ultra Edition version med smart start installeret i programmet
Der kan jeg ikke finde noget der hedder iso burner. Jeg har noget der hedder brænd image,projekt copy men der kommer ikke noget der hedder iso burner frem
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 12:58 #12
Der ligger kun en iso fil på den cd jeg brændte. med brænd Image den samme som jeg hentede. Har lige være i denne computer og tjekke. Jeg ved ikke hvad en iso fil er
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 13:01 #13
den fil du hentede og pakkede ud er en ISO fil, iso burner har intet med nero at gøre men er en program fra en helt anden producent.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 13:25 #14
Jeg prøver at downloade et freewareprogram der hedder isobuster og ser om det kan gøre noget.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 13:28 #15
Det var ikke freeware for de bad om en kode ved installeringen
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 13:38 #16
http://aycu33.webshots.com/image/5512/2003915326900581183_rs.jpg

Det kunne pakke en isofil ud til to filer Jeg er i tvivl om jeg skal brænde alle 3 eller kun de 2 programmet pakkede ud
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 13:58 #17
du skal brænde ISO filen, du skal IKKE pakke iso filen ud, for så mister du bootinformationerne.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 14:18 #18
http://aycu37.webshots.com/image/8116/2003117737468135087_rs.jpg

Det mener, jeg gjorde først i Nero.  ovenstående skærmbillede er af den cd jeg lavede først med kun isofilen. Den ville ikke boote

Hvis det er den jeg skal bruge, er jeg på herrens mark
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2006 - 19:36 #19
Nero StartSmart - (tjek at den står til at brænde CD) vælg Lav Data-CD - gå i fil - vælg åbn... -  vælg under filtype billedfiler  - vælg din ISO fil - brænd
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 20:58 #20
http://aycu09.webshots.com/image/5768/2002975917187889025_rs.jpg

Det gav nøjagtigt samme resultat. Disk boot failure, inset system disk and pres enter det er beskeden ved opstarten med hardisken deaktiveret i bios.

Det er nøjagtig den samme iso fil der er brændt til cd. som du kan se af skærmbilledet. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert. Jeg har prøvet at afinstallere nogle programmer, der starter ved opstart f.eks avg 7,5 ( tidligere ewido) men det hjalp heller ikke.
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 21:10 #21
Det er en engelsk udgave

gå i fil - vælg åbn... -  vælg under filtype billedfiler skriver du  Under punktet add kan jeg finde min isofil og tilføje den og brænde den når den står til alle filtyper. . Ser jeg fornede under filtyper er der ingen typer der kan se en isofil. Der er picture filer, men kun ved at vælge alle filer kan min isofil ses og tilføjes
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 21:11 #22
har du ikke nero burning rom installeret eller er det kun nero smartstart ?
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 21:32 #23
uha jeg bliver helt flov Det lykkedes ved at bruge Nero burning rom, men den tanke var slet ikke faldet mig ind. Jeg kunne endda vælge isofiler. Lige nu skriver jeg fra min søns maskine mens den tester memory

Hvordan ser jeg så om det er helt korrekt Jeg har altid brugt den der hed smart start da jeg troed det hele vbar der
Jeg var klar til at aflevere den til en forretning
Avatar billede a1s2 Nybegynder
19. november 2006 - 22:57 #24
jeg lod den køre i knap 1 1/2 time og ved ikke om den skal køre færdigDa den havde skiftet til pass 2 troede jeg den var færdig. Imorgen kan jeg lade testeren køre længere. Men da jeg vist har 2 blokke me ram troede jeg den var færdig da den havde kør 2 gange. Nu vil konen gerne sove¨¨

Jeg er glad ved at det lykkedes til sidst at får mem86 yil at boote og køre men ved stadig ikke hvordan jeg aflæser tallene og ser om mine ram er intakte Da den havde kørt anden gang stor errors stadig på 0 men det ved jeg ikke om det siger noget
Avatar billede a1s2 Nybegynder
20. november 2006 - 11:41 #25
Den har nu kørt i 4 timer og intet ændrer sig undtagen antallet af de gange, den har testet den. Det er oppe på 5 nu. Hvordan ser jeg om mine ram er i orden

Jeg skriver fra min søns computer
Avatar billede a1s2 Nybegynder
21. november 2006 - 12:51 #26
Jeg fandt svar et andet sted på eksperten, men da jeg har lært en mase om isofiler, Nero og ramtestere, du har fortjent dine point. Og tak for din store hjælp
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 12:55 #27
var så lidt ;)