Avatar billede webmaster123 Nybegynder
16. november 2006 - 18:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Firefox og Explorer

Hej.
Jeg er lige startet på css og har sat et design op ihvertfald noget af et design.
Du kan se det her: http://123sjov.dk/123sjov_v8/test/
I ie ser det ud som det skal men i ff ser det ikke pænt ud:S Hvis i kan hjælpe mig ed det ville det være skønt, og så ved jeg at css normalt ikke vil ødelægge designet nå man gør ens browser vindue mindre, her er min css fil som hedder standart_style.css:
body {
font-family: Verdana, Arial, Trebuchet;
font-size: 14px;
background: #ffffff url('bg.gif') top repeat-x;
}
#top {
background: url('banner.gif');
width: 763px;
height: 166px;
margin: 0 auto;
text-align: center;

}
#top_menu {
background: #006BB3;
height: 21px;
width: 763px;
margin: 0 auto;
text-align: center;
}
#menu {
background: #0099FF;
width: 160px;
margin-left: 110px;
}

Og her har vi min index.php fil:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <title>123sjov.dk</title>
    <meta http-equiv="Content-type" content='text/html; charset="iso-8859-1"'>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="standart_style.css"></head>

<body>
<div id="top"></div>
<div id="top_menu"></div>
<div id="menu">Menuen</div>
</body>
</html>

Håber i kan hjælpe
Avatar billede jowii Nybegynder
16. november 2006 - 18:30 #1
IE7 opfører sig lige som FF, for de er nøjagtigt ens ved mig :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. november 2006 - 18:42 #2
Også ens her - bruger IE6
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. november 2006 - 18:44 #3
Problemet er noget helt andet - du tilpasser margin vha. px - derfor er det forskelligt efter vinduets størrelse.
Avatar billede notes2c Nybegynder
16. november 2006 - 19:05 #4
For det første skal du bruge fuld doctype, hvis du skal have en chance for at få det ens i begge browsere.

Har kommenteret margin ud på menu for at få det til at flugte med top_menu, er lidt usikker på om hvorvidt du ønsker denne indrykning, ellers er det bare at indsætte den igen...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<base href="http://123sjov.dk/123sjov_v8/test/">
<style type="text/css">
<!--
body {
font-family: Verdana, Arial, Trebuchet;
font-size: 14px;
background: #ffffff url('bg.gif') top repeat-x;
}
#top {
background: url('banner.gif');
width: 763px;
height: 166px;
margin: 0 auto;
text-align: center;

}
#top_menu {
background: #006BB3;
height: 21px;
width: 763px;
margin: 0 auto;
text-align: center;
}
#menu_holder {
width: 763px;
margin: 0 auto;
}
#menu {
background: #0099FF;
width: 160px;
/* Ved ikke om denne indrykning er meningen: margin-left: 110px */;
}
-->
</style>
<script type="text/javascript">
</script>
</head>

<body>
<div id="top"></div>
<div id="top_menu"></div>
<div id="menu_holder">
<div id="menu">Menuen</div>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede stenger Nybegynder
16. november 2006 - 19:50 #5
En anden metode er at køre med ét stylesheet for FF/Opera/Safari osv. og så et andet stylesheet for IE.

Du indsætter simpelthen i <head>:

<!--[if IE]> <style type="text/css">@import "styles/IE-override.css";</style>
<![endif]-->

Så bare start med at style alt i dit oprindelige stylesheet efter eksempelvis FF. Når det er gjort, så kopiér dette stylesheet (IE-override) og rette dette nye stylesheet til, således tingene ser ud som de skal i IE.

Det er ihvertfald sådan jeg plejer at gøre. Ved ikke om det er en måde, der interesser? :)
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
16. november 2006 - 21:41 #6
Tak skal i have alle sammen især dig notes2c din kode virkede og har lært en masse og har snart designet oppe at køre
Avatar billede notes2c Nybegynder
22. november 2006 - 20:51 #7
Husk at lukke dit spm
Avatar billede webmaster123 Nybegynder
22. november 2006 - 20:54 #8
Hvordan gør man det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. november 2006 - 21:02 #9
Lige over der hvor du skriver en ny besked er der et felt med notes2c's navn i.
Marker navnet og tryk på knappen accepter.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. november 2006 - 21:02 #10
eller flere navne kan også markeres ved at holde ctrl nede, hvis du mener at nogen har fortjent at dele ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
22. november 2006 - 21:03 #11
Ehm, det kræver dog at de har smidt et svar, så bed om et svar fra nogle af de andre hvis du mener de fortjener point ;)