Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 13:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Side i frameset

Hej - jeg sidder og er ved at skrive en opgave i den forbindelse ville jeg lige høre jer. Kan man på en eller anden måde gøre det sådan, at hvis man indtaster en URL i browseren, og denne side er en underside i et frameset gøre sådan, at framesette gendannes omkring siden?

Kan man det i javascript - og i så fald vil jeg gerne se et stykke kode!
Avatar billede prodic Mester
21. maj 2001 - 13:32 #1
Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 13:33 #2
Nej - der springer siden jo ud af framesettet. Tanken er, at hvis du loader en underside skal den automatisk vises i framesettet
Avatar billede prodic Mester
21. maj 2001 - 13:34 #3
Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 13:40 #4
ja - men så vidt jeg kan se så henviser den jo blot til framesettet. Tanken er at undersiden skal vises i framesettet - altså skal framesettet dannes OMKRING undersiden
Avatar billede prodic Mester
21. maj 2001 - 13:43 #5
Har selv spurgt om noget lignende engang og fik det her svar :
http://www.eksperten.dk/spm/44506

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"index.html\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 13:50 #6
aha - men den viser da stadigvæk ikke den aktuelle underside - men henviser blot til framesettet?!
Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 14:50 #7
Jeg tillader mig at beholde pointene selv - har fundet løsningen selv (www.echoecho.com)