Avatar billede bobjerg Nybegynder
16. november 2006 - 12:26 Der er 8 kommentarer

WAN-forbindelse etableret - men ingen kommunikation

Jeg kører netværk på en bærbar hp op mod en Draytek router. MEN det trådløse netværk virker ikke:

Følgende fungerer:
- Der oprettes forbindelse til trådløst netværk
- Jeg indtaster sikkerhedskode
- Jeg kobles på det trådløse netværk med fuld sendestyrke

MEN jeg kan ikke:
- anvende internet
- anvende lokalt netværk

Jeg har prøvet at sætte et kabel til routeren - så virker alt.
MEN når jeg prøver med de samme ip-indstillinger på det trådløse netværk, så virker det ikke.

Jeg kan se på egenskaber for forbindelse, at der sendes nogle pakker, men der modtages ikke nogen (eller max 3-6 pakker i alt).

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. november 2006 - 14:25 #1
Prøv at slukke for routeren i 10 - 15 sekunder, og når den er rebootet kan du prøve igen.

Prøv på den bærbare, når du mener at den er koblet til netværket:
Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.

Har det trådløse netkort så fået en IP adresse og hvilken ?
Er der listet en Standart Gateway og hvilken Ip adresse har den ?
Avatar billede bobjerg Nybegynder
16. november 2006 - 17:37 #2
Jeg har prøvet at slukke for routeren - uden resultat.
Det trådløse har fået den ip-adresse, som jeg manuelt har angivet 192.168.1.138 (og som virker, når jeg kører netværk via kabel til routeren)
Der er listet en standard gateway som har ip-adressen 192.168.1.48 (og som virker, når jeg kører netværk via kabel til routeren)

I routerens web-interface kan jeg ydermere se, at MAC-adressen er registereret og den er markeret som "connected".
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. november 2006 - 19:41 #3
Nu kender jeg ikke lige din router, men er der ikke en funktion DHCP. ?

Hvis du aktiverer den, så vil routeren selv tildele IP adresser, og du skal så blot sætte maskinen til selv at hente sin IP adresse i routeren.

I den bærbare i enhedshåndtering finder du dit trådløse netkort, og ser om den fungerer korrekt der. Ingen gule udråbstegn.
Avatar billede bobjerg Nybegynder
16. november 2006 - 20:31 #4
Der er en DHCP-funktion - og jeg har tidligere prøvet at få den til selv at tildele en ip-adresse. Den tildeler mig fint nok 192.168.1.100. Den viser, at der er fuld forbindelse, men ingen forbindelse videre i netværket.

I enhendshånteringen er der ingen bemærkninger ved det trådløse netkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. november 2006 - 21:59 #5
Du har ikke tilfældigvis mac filtrering på det trådløse netværk ?

Har du prøvet at deaktivere sikkerhed/kryptering for at se om det fungerer uden dette ?
Avatar billede bobjerg Nybegynder
22. november 2006 - 08:52 #6
Jo, jeg har mac-filtrering, og jeg har givet tilladelse til dette MAC-nr.
Jeg har dog ikke prøvet at deaktivere sikkerhed/kryptering. Vil prøve det.
Avatar billede bobjerg Nybegynder
07. december 2006 - 18:32 #7
Jeg har fået det til at virke, da jeg deaktiverede kryptering og sikkerhed. Da jeg slog sikkerheden til igen virkede det.

Dragonknight - kan du ikke lige smide et svar, så jeg kan få afleveret nogle point.
Avatar billede bobjerg Nybegynder
18. august 2010 - 12:48 #8
OK lukket