Avatar billede suppah Nybegynder
15. november 2006 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs internet forbindelse problemer

Hej...

Jeg har et "lille" problem...

Jeg har en DL-514 2,4Ghz Wireless router [D-Link] plus DWL-510 2,4Ghz wireless PCI adapter..

Problemet er at når computeren står stille og downloader uden man sufer mister jeg lige pludselig internet forbindelsen og skal til at restarte routeren...

Hvad kan det skyldes?

Hjælp bedes ;)

MvH
Morten
Avatar billede darrich Novice
15. november 2006 - 13:35 #1
Har haft et lignende problem.

De fleste wireless routere står til autonegosiation for at fastlægge hastigheden. Det bruger faktisk noget båndbredde, specielt hvis den døjer med at nogle gange virker max, andre gange ikke. Støj eller andet kan forstyrre dette og faktisk gøre at du mister forbindelsen. Typisk kan du via klientprogrammet se udsving i forbindelses hastigheden.
En mulig løsning er at sætte både router og netkort til en fast hastighed.
Prøv med max og gå lidt ned, hvis den stadig smider forbindelsen. Med et par øvelser finder du en fast hastighed, hvor det bare spiller.
Avatar billede suppah Nybegynder
15. november 2006 - 18:27 #2
Tænkte på hvordan jeg går ind og laver om på den slags opsætning osv?
Avatar billede darrich Novice
16. november 2006 - 13:13 #3
Hvis du kigger i manualen til routeren så kan man typisk tilgå den via http://<ipadressen> og logge på.
Hjemmeroutere har typisk LAN ip 192.168.0.1 eller noget i den stil.
Start eventuelt en command prompt og skriv ipconfig
Default gateway er ip på den router du anvender.

Routere er forskellige men ved at bladre lidt vil du nemt kunne finde det.
(nogle routere skal man på via telnet)

Hastigheden på pc netkortet skal du bruge klient utilitien til at sætte den som fast hastighed. Dette er ofte ikke nødvendigt, når routeren står til fast, men så har man 100% kontrol med det.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. november 2006 - 15:49 #4
Det er jo ikke til at finde ud af hvis man ikke har lidt forstand på skidtet?

Wireless Performance

Beacon interval
Beacons are packets sent by an Access Point to synchronize a wireless network. Specify a Beacon interval value between 1 and 1000. The default value is set to 100 milliseconds.

RTS Threshold
This value should remain at its default setting of 2432. If you encounter inconsistent data flow, only minor modifications to the value range between 256 and 2432 are recommended. The default value for RTS Threshold is set to 2432.

Fragmentation
This value should remain at its default setting of 2346. If you experience a high packet error rate, you may slightly increase your "Fragmentation" value within the value range of 256 to 2346. Setting the Fragmentation value too low may result in poor performance.

DTIM interval (beacon rate)
Enter a value between 1 and 65535 for the Delivery Traffic Indication Message (DTIM). A DTIM is a countdown informing clients of the next window for listening to broadcast and multicast messages. When the Access Point has buffered broadcast or multicast messages for associated clients, it sends the next DTIM with a DTIM Interval value. AP clients hear the beacons and awaken to receive the broadcast and multicast messages. The default value for DTIM interval is set to 3.

Transmission (TX) Rates
Select the basic transfer rates based on the speed of wireless adapters on the WLAN (wireless local area network).

Preamble Type
The Preamble Type defines the length of the CRC (Cyclic Redundancy Check) block for communication between the Access Point and roaming wireless adapters. Make sure to select the appropriate preamble type and click the Apply button.
Note:High network traffic areas should use the shorter preamble type. CRC is a common technique for detecting data transmission errors.