Avatar billede bms Nybegynder
21. maj 2001 - 11:49 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Speciel teknologi

Hej - jeg sidder og er ved at skrive en opgave og jeg står i den forbindelse og mangler et eksempel p å en teknologi der ikke kan ses af alle.

Fx kræver flash og shockwave jo plugins for at køre - findes der andre web-teknologier man som default ikke bare kan se?

Håber I kan hjælpe?

PS: I må gerne samtidig kort forklare HVAD det er (hvis I har et bud på en sådan teknologi)
Avatar billede jones Nybegynder
21. maj 2001 - 11:51 #1
for at se videoklip på nettet kræves tit \"realplayer\"

Avatar billede kapla Nybegynder
21. maj 2001 - 11:52 #2
quicktime for at se video
Avatar billede jones Nybegynder
21. maj 2001 - 11:54 #3
men i det hele taget så er internet exploere og netscape osv. jo bare en samling plugins.

(i grove træk)
Avatar billede parazite Nybegynder
21. maj 2001 - 12:05 #4
http://www.vrmlsite.com/

VRML blev for nogle år siden spået en stor fremtid på Nettet, men det er for tungt og kræver, som du ønsker, plugins for at kunne ses. Det er bl.a. 3D-verdener man kan udforske via sin browser - meget spændende faktisk. :)
Avatar billede jones Nybegynder
21. maj 2001 - 12:07 #5
prøv at tage et kig her...

http://home.netscape.com/plugins/index.html?cp=djuc3

der er ca 200 plugins, som du evt. ville komme til at skulle bruge hvis du skal se vise sider af internettet.