Avatar billede hhrt Nybegynder
14. november 2006 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedre dækning af wireless router

Hvordan kan jeg opnå en bedre wireless internet dækning arealmæssigt ? Er der noget med at man kan købe noget hardware kaldet "access point" der skal forbindes til routeren via kabel eller hvordan gør man ?
Det drejer sig om en D-line Airplus X-treme G wireless router.

Med venlig hilsen

Hans H.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. november 2006 - 21:16 #1
Ja et access point kan i lige linje (Line of Sight)komme op på ca. 100 meter mere. Dukan også sætte en ekstra trådløs Router op.

Se Linket: http://dk.kelkoo.com/b/a/c_100383923_access_point.html
Avatar billede hhrt Nybegynder
14. november 2006 - 21:33 #2
Det drejer sig specifikt om at jeg arbejder på et skib hvor man i en del af besætningsafsnittet gerne vil have mulighed for at kunne modtage et trådløst signal. Vi har en router sat op og der er ingen problemer med at modtage signalet i de nærmeste kvarterer, men længere væk er der ikke noget signal - der er jo også en del jern i både skot og døre. Dvs at vi skal trække et kabel fra den eksisterende router til de der access point. Jeg regner med at det er en form for ekstern antenne. Hvilken løsning er bedst og nemmest - tilslutte eksta routere eller access points ?

M.v.h.
HH
Avatar billede jacla Nybegynder
14. november 2006 - 22:12 #3
I princippet er der ingen forskel, du slipper ikke for at trække et UTP kabel.

Alternativet er en bedre antenne (med forstærkning også kaldet GAIN)

Du kan også hente et program der hedder Netstumbler, med det program kan du måle signalstyrke / støjstyrke. Du installere programmet på en bærbar, så kan du gå rundt og måle, hvor der er gode og mindre gode signal forhold.

Det findes et firma der hedder NetDesign, som har stor ekspertise på området
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2006 - 22:16 #4
Selv har jeg en lidt stor grund og løste problemet med rækkevidde til baghaven med ekstra retningsbestemt antenne som er stillet ved siden af routeren
Avatar billede hhrt Nybegynder
25. november 2007 - 09:42 #6
Lukker spørgsmål
HH