Avatar billede jlennart Nybegynder
14. november 2006 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC Kræver pludselig startadgangskode til windows XP home

Hej

Jeg har en PC, som kræver en startadgangskode for at starte, uden jeg har indstillet den til det.

Efter den sorte xp-opstartskærm er skærmen sort bortset fra en dialogboks med over skriften "Startadgangskode til Windows XP". Der er et symbol med en låst computer og neden under en nøgle. Teksten siger "Denne computer er konfigureret til at kræve en adgangskode foar at kunne starte. Skrive adgangskoden nedenfor". Der er et felt til adgangskoden og to knapper: OK og genstart.

Jeg har ikke sat den til at kræve noget password og jeg kan ikke få lov til at starte i fejlsikret tilstand - hvis jeg prøver det, genstarter computeren. Jeg har prøvet at reparere installationen med XP-CDen, men for at få lov til det, skal jeg igen taste administratoradgangskode og startadgangskode.

Er der nogen, som ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. november 2006 - 14:36 #1
er det en lovlig kopi af xp?
Avatar billede jlennart Nybegynder
14. november 2006 - 14:50 #2
Ja, den er lovlig. En OEM-version, som fulgte med computeren.
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. november 2006 - 15:04 #3
har du noget imod at miste din data?

for ellers kan du jo tage den gamle f-disk og tomme hdén helt og instalere på ny
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2006 - 15:22 #4
Måske du kan bruge noget her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5
Avatar billede jlennart Nybegynder
14. november 2006 - 15:59 #5
Jeg vil helst undgå formattering, da der ligger vigtige data. Mht. metoden med glemt password er problemet, at jeg ikke kan få lov til noget som helst. Hvis jeg prøver at starte i fejlsikret tilstand, begynder den at indlæse, men stopper så og genstarter.

Jeg kan vel ikke partitionere harddisken uden at miste data på det pågældende drev?
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. november 2006 - 18:20 #6
hvis det var mig der stod med problemet ville jeg nok tage hardisken ud, sætte den i en anden computer og kopiere dataerne der over på den hardisk og så formatere.

\\stoorm
Avatar billede jlennart Nybegynder
16. november 2006 - 01:07 #7
Jeg tror, nogen har været inde og sætte password under syskey. Ved ikke hvordan og er ikke sikker på, om jeg uden videre kan slå det fra. Jeg lukker spørgsmålet her og flytter det til Windows XP.