Avatar billede krohn Praktikant
14. november 2006 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"strid" om domæne navn

Jeg har fået et spørgsmål, som jeg ikke kan svare på, derfor spøger jeg jer Eksperter.
En familie har et slægts navn, som de har papir på de er de eneste der må bruge.
Nu ville de gerne have domæne navnet  http://deresnavn.dk men det er taget af en butik. Navnet er som sagt ”deres”, og stammer fra et lokal område, butikken hedder deresnavn’s 8med et s til slut, men har ikke det s med i deres domæne.

Jeg tror ikke selv det er muligt, men hvordan er mulighederne for at få deres navn som domæne navn?
Avatar billede perj Nybegynder
14. november 2006 - 10:47 #1
Du skulle måske starte her:
http://www.domaeneklager.dk/
Avatar billede warberg22 Nybegynder
14. november 2006 - 16:11 #2
Øhm, hvad siger du der er butikkens baggrund for at bruge navnet? Umiddelbart lyder sagen som lynggaard.dk
Avatar billede krohn Praktikant
14. november 2006 - 17:33 #3
Den ligger i et område der har stednavn som er det samme som deresnavn.
lynggaard.dk ???
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. november 2006 - 17:34 #4
Jeg tror at hvis butikken har en god grund til at bruge navnet kan man ikke gøre nået men det kommer også an på om der findes varemærke rettigheder, patenter osv som virksomheden har. Jeg ville nok tale med en advokat men det koster jo.
Avatar billede krohn Praktikant
14. november 2006 - 17:37 #5
De sælger vist cykler, der ikke hedder noget med navnet
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. november 2006 - 18:13 #6
Men hvis de ligger i det område (f.eks by) som de anvender i firma navnet kan jeg ikke helt se at de ikke skulle have lov til dette. Det ville være det samme som Århus Cykler (hvis et firma hed det i Århus). En del virksomheder kalde sig nået med navnet på den by de er i eller område. Men jeg ville nok tale med en advokat som kender loven.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
14. november 2006 - 22:14 #7
krohn> hvis du går ind på linket fra perj, kan du se alle behandlede sager. Se f.eks. lynggaard.dk, hoyer.dk og elling.dk - de minder måske om din sag.
Avatar billede krohn Praktikant
25. november 2006 - 08:58 #8
Ok takker vil kigge på det, men har som sagt ikke de store forventninget til at de kan få deres navn. Men mon ikke de overlever:)
Hvis i lægger nogle svar kan i få point
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. november 2006 - 10:15 #9
Du må gerne senere sige hvad løsningen bliver - spændende.