Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 20:11 Der er 30 kommentarer

Er på trådløse netværk men kan ikke bruge det.?

Jeg har problemer med mit trådløse netværk.

Jeg har en cybercity forbindelse som er koblet op til en airport express. Jeg sidder selv på en Dell laptop som har et trådløst kort i. Det hele har virket perfekt det sidste år men så pludselig....
Meget mystisk, min computer fanger min trådløse forbindelse og siger at den er koblet på...der er bare ingen forbindelse når jeg prøver i browseren. Jeg har prøvet at hoppge på nogle andre trådløse netværk som jeg kan fange og det kan jeg fint.

Altså, jeg kan se min trådløse forbindelse i min oversigt og min computer logger automatisk på...men der sker intet.
Mit trådløse kort kan kommme på andre forbindelser.

Hvad kan problemet være.

På forhånd tak
/M
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 21:30 #1
Fjern strømmen fra routeren i 10 - 15 sekunder, og se om ikke det hjælper.
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 21:56 #2
Det er det samme...
Hvor kunne problemet ligger. Noget med instalering af drivers? Har slukkket min firewal...
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 22:05 #3
Når det har fungeret i den nuværende konfiguration, så er det nok ikke driver.

Prøv at sætte den bærbare så tæt på routeren som muligt.

Kan du komme igennem hvis du kører kablet forbindelse ?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:08 #4
Jeg har geninstalleret windows i et forsøg på at rette det...Jeg har genindstalleret både min driver og airporten...så det kunne måske være i opsætningen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 22:12 #5
Hvis du kører med sikkerhed/kryptering, så slå det fra indtil du får hul igennem.

KAn du komme på med kabel ?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:31 #6
Nej det kan jeg faktisk ikke....Der sker lidt det samme. Den siger at der er forbindelse men der sker ikke noget.
Jeg har en almendelig router fra cybercity.
Skal den måske geninstalleres?
Avatar billede doublejoble Praktikant
13. november 2006 - 22:33 #7
Kan du pinge routeren?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:34 #8
hvordan gør jeg det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 22:36 #9
Så prøv at koncentrer dig omkring den kablede forbindelse.

Når du lavver en ipconfig /all giver den så en ip adresse til maskinen ?

Er DHCP akriveret ?

Angiver den en standart gateway ?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:37 #10
Jeg ved desværre ikke så meget om alt det.
Hvorfra er det nu jeg laver en ipconfig?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 22:40 #11
Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:51 #12
IP : 10.0.0.2
DHCP akriveret : ja
Default gateway: 10.0.0.1

Hjælper det?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 22:51 #13
og det er altså på kabel forbindelsen
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 22:54 #14
SÅ har din maskine fat i routeren og omvendt.

Problemets løsning skal findes i din router/ADSL modem.

Prøv at resete routeren. Der skal være en lille knap bagpå, hvor der står reset. Den holder du ind i 10 - 15 sekunder. Der skal selvfølgelig være strøm til routeren når du gør dette.
Nu skal routeren være opsat som dengang den var ny, altså med fabriksindstillinger.

Med fabriksdindstillinger bør den kunne gå på nettet. Du anvender selvfølgelig kablet forbindelse indtil du kan komme på nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:04 #15
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 23:07 #16
Nej...det var jeg faktisk ikke klar over. Det vil jeg lige ordne.
Med mindre jeg har gjort noget forkert, hjalp det ikke.
Jeg har holdt reset knappen inde i 15 sek og prøvet igen - med samme resultat.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:12 #17
Prøv at logge dig på routerens opsætning, og se om den har fået en Ip adresse fra cybercity.

Du skriver blot 10.0.0.1 i adressefeltet i en browser som internet explorer og trykker enter.
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 23:14 #18
Jeg har den nye explore og når jeg skriver 10.0.0.1 ryger den over i Live Search som om jeg søger efter noget...
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:18 #19
Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ping 80.161.52.1 og tryk enter. Den bør ikke få timeout.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:19 #20
Jeg mener du kan disable live search da det er en add-on.
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 23:19 #21
den giver en average på 5 ms
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:23 #22
Det var en TDC server du pingede, og der er der tilsyneladende forbindelse.

Du må ind i routerens opsætning på en eller anden måde. Har du mannualen til den så kik i den hvordan du gør ud over 10.0.0.1
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:24 #23
HAr den manglende forbindelse nogen forbindelse med at du har installeret den nye Explorer ? ? ?
Avatar billede f5 Nybegynder
13. november 2006 - 23:56 #24
Nej...det skete før
Nu kan jeg godt komme ind på min router...hvad skal jeg så gøre der inde fra?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2006 - 23:59 #25
Under opsætning skal du se efter om den har fået en Ip adresse fra Cybercity.

Det hedder noget med Basic setting, og det er en Internet IP adresse du skal lede efter.
Avatar billede f5 Nybegynder
14. november 2006 - 00:07 #26
Der står at min IP er 10.0.0.1
Avatar billede f5 Nybegynder
14. november 2006 - 00:08 #27
Det går jeg ud fra ikke er fra Cybercity....?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2006 - 00:19 #28
10.0.0.1 er routerens IP på LAN siden.
10.0.0.2 er computerens IP på LAN siden.
Du skal se/finde routerens IP på WAN siden.

HAr den en IP på WAN siden, så kan jeg ikke rigtig hjælpe mere. Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan komme på nettet, når din computer har en IP adresse, og din router også har en WAN IP adresse, efter du har resat den.

Har du instaleret noget eller skiftet/tilføjet hardware i forbindelse med problemets opståen. ?
Avatar billede f5 Nybegynder
15. november 2006 - 21:30 #29
Jeg har lige fået opstartet mit nye netværk her i min andelsforening som fungere - kan dog stadig ikke få min airportExpress til at fungere.
Hvis du vil ligge et svar, vil jeg give dig pointene for din hjælp og så laver jeg et nyt spørgsmål...tak
/M
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2006 - 22:33 #30
No cure, no points. Dem tager du blot selv retur.