Avatar billede klid Nybegynder
13. november 2006 - 11:18 Der er 2 kommentarer

Reinstalation af windows

Hej
jeg har en pc hvor harddisken er partitioneret i c,f,g,h & i drev. Nu er c drevet blevet for lille, (det er 5 GB), men der er en masse gylle der ligger og fylder op på det, og utvivlsomt også nogle "tabte bastioner". Så jeg vil gerne ryde op og eventulet geninstalere XP, hvor mest muligt lægges over på et andet drev. Bedst måske at vælge en anden partion at boote på, der er lidt større. Men vodden komemr man så ind i bios?
Jeg kan godt kører chkdsk, men ikke chkdsk/f.

Og nu kommer de store problemer. Jeg har ikke noget A drev. Jeg har et CDrom drev, men det kan kun læse. Så har jeg et usb drive.

Så vodden kommer jeg ind og rydderop?
pft
klid
Avatar billede hcma Novice
13. november 2006 - 12:49 #1
jamen så booter du bare op på din WinXP-cd og tager den derfra:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  (og husk at vælge L = formatering)
Avatar billede klid Nybegynder
13. november 2006 - 13:20 #2
Ser spændende og meget lovende ud, men jeg skal lige have frokost ;-) før jeg tager mod til at sige FORMAT C
Vender tilbage