Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 15:17 Der er 16 kommentarer

Billede på skrivebord kan ikke slettes

hej

jeg har et problem med et billede på skrive bordet der ikke gider at blive slettet. jeg har prøvet med dr.delete men den siger bare at navnet er ugyldigt.

vil i ikke nok hjælpe

er pænt pissed off

Hilsen Red_Snake
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
10. november 2006 - 15:41 #1
Skrivebordet indeholder ting fra mappen 'alle brugere' og den aktuelle bruger.
For at fjerne filer fra alle brugere er admin-rettigheder nødvendige.

Hvilken (fysisk) mappe er billedet placeret i?
Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 16:02 #2
C:\Documents and Settings\Jens\Skrivebord
Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 16:02 #3
og hvis jeg trykker på billede og trykker delete så sker der ikke noget...
de samme hvis jeg tage den til papir kurv
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
10. november 2006 - 16:06 #4
Kan papirkurven mon være defekt?
Prøv om du kan slette den med SHIFT-Delete dvs. ud at bruge papirkurv.
Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 16:08 #5
nej det hjælper ikke. tror ikke det er en helt normal jpg fil

ps skal lige ud. kommer tilbage om nogle timer
Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 16:16 #6
men er der et program som kan slette alt ... alså kraftigere en dr. delete

tror den har noget med en virus at gøre....

der må være er program der kan slette det
Avatar billede red_snake Nybegynder
10. november 2006 - 16:19 #7
fik den ned på min computer da jeg downloadet noget til et spil

og så flippede computern ud og så fik jeg billede .... men når man åbner den står der bare at der ikke er noget exsempel
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
10. november 2006 - 16:29 #8
For at se hvad det er for en fil-type kan du indstille:

  Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Avancerede indstillinger:

  Fjern krydset ved 'Skjul filtypenavne for kendte filtyper'

Det er sikkert IKKE et billede, men et program.
Prøv at starte windows i fejlsikret tilstand, og prøv at slette den dér.
Avatar billede red_snake Nybegynder
11. november 2006 - 09:25 #9
lol har glemt hvor stifinder ligger?....

og det andet med at starte i fejsikret tilstand hjælper heller ikke
Avatar billede red_snake Nybegynder
11. november 2006 - 09:27 #10
det er også underligt at filen (billede) ikke vil gå ind i en anden mappe den vil kun blive på skrivebordet
Avatar billede red_snake Nybegynder
11. november 2006 - 09:35 #11
har fundet det.... men hjælper ikke. der står at det er en jpg fil ...

kan det være at det ikke er en virus.... mit virus program (spyware doctor) fandt ikke noget .... kan være den er hamløs men pisse iretrrende
Avatar billede red_snake Nybegynder
11. november 2006 - 11:26 #12
har du nogle andre ider?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. november 2006 - 21:19 #13
Jeg ved ikke -
Prøv at stille spørgsmålet i kategorien 'Virus'.
Mange bruger programmet hijackthis for at analysere windows, og dér er nogen, der har check på det.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
24. november 2006 - 20:59 #14
Lukketid her?
Avatar billede red_snake Nybegynder
25. november 2006 - 09:33 #15
ja
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
10. februar 2007 - 21:59 #16
ok - hvis sp. skal lukkes må du godkende et eller flere svar, og enten tage dine points tilbage, eller fordele dem. ...
{ :o)