Avatar billede noerager Nybegynder
10. november 2006 - 10:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Msconfig - fjern programmer

Hej
Når jeg kører msconfig får jeg jo den her boks hvor jeg tjekke hvilke programmer jeg vil starte op sammen med computeren. Det er jo godt nok. Nu har jeg så fjernet fluebenet i nogen stykker som ikke skal startes mere. Disse linjer hvor der ikke er flueben i hvordan får jeg dem væk fra msconfig så de ikke er i den mere. Ellers bliver de ved med at være der men bare uden flueben.
Avatar billede jepe Nybegynder
10. november 2006 - 11:26 #1
Du skal ind i registreringsdatabasen - husk altid at tage en sikkerhedskopi før du ændrer noget!

I følgende to keys skulle du kunne finde de pågældende linier - slettes mappen der hører til en linie i msconfig, forsvinder den fra listen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupfolder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg

Yderligere ligger der også keys i

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run-

/jepe
Avatar billede jepe Nybegynder
10. november 2006 - 11:27 #2
Du kan evt. tage en sikkerhedskopi af de nøgler du vil slette, i tilfælde af du vil have dem tilbage i listen...

/jepe
10. november 2006 - 12:03 #3
... eller kan bruges dette program ->
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 15:21 #4
Eller winpatrol. Med den kan man "disable" en funktion, og sætte den tilbage,
hvis man vil. Desuden overvåger programmet, om et nyt program starter op, så
man kan stoppe en illegal installation.
http://www.winpatrol.com/download.html
14. november 2006 - 22:26 #5
???
20. november 2006 - 00:23 #6
???
30. november 2006 - 16:31 #7
???
Avatar billede noerager Nybegynder
17. januar 2007 - 08:18 #8
Tak for svarene - hvis i vil have point så lig et svar.
17. januar 2007 - 08:45 #9
Ping...

(Det var et [svar]...)