Avatar billede mayskov Nybegynder
09. november 2006 - 18:26 Der er 5 kommentarer

Programfejl på svchost.exe

Hej
Ved opstarten får jeg en fejlmelding (Programfejl) på svchost.exe:
"Instruktionen ved 0x7c918fea refererende hukommelse ved 0x00000010 kunne ikke "written""

Jeg har kørt en repair, men fejlmeldingen kommer stadig, denser dog ikke ud til at give problemmer under kørsel med pc-en, nogen der har et bud på løsning?
Avatar billede hcma Novice
09. november 2006 - 18:42 #1
lidt information om svchost:  http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no57

der kan være mange bud på løsningen: "løse" forbindelser til f.eks. udklipsholder, copy, paste o.s.v.
har du prøvet at checke din logfile og se hvad den siger ?
Avatar billede mayskov Nybegynder
09. november 2006 - 19:16 #2
svchost kører og jeg har ingen problemer iøvrigt, kun fejlmeldingen ved opstart.
Hvad er det for en logfil  du mener?
mayskov
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 20:06 #3
"hcma" mener nok denne logfil:

Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Klik på plusset ud for "Logbog" > Klik på de muligheder, du får her > Led efter fejl/advarsler, som er opstået på de/det tidspunkter/tidspunkt, hvor fejlen er opstået > Dobbeltklik linien med fejlen > Her kommer en beskrivelse af fejlen/advarslen, og hvis du går ned til bunden af vinduet "Beskrivelse", vil du finde et link til Microsoft, som måske kan hjælpe.

Min egen erfaring er dog, at linket til Microsoft i næsten alle tilfælde siger, at de ikke kender noget til problemet ;-)

Men prøv det alligevel. Det kan måske give en antydning af, hvor problemet ligger.
Avatar billede hcma Novice
09. november 2006 - 22:45 #4
milter har helt i, at det var det, jeg mente  (har været smidt af nettet og er først kommet på igen for 5 min. sidin)
Avatar billede mayskov Nybegynder
10. november 2006 - 00:19 #5
Jeg har prøvet at genstarte (og fejlmeldingen dukkede op) men der var ingen fejl i loggen der relaterede sig til den hændelse.
Den eneste der  dukkede op var denne:

Ydelsestællerstrenge i registreringsdatabaseværdien for ydelse er beskadiget under behandlingen af udvidelsestællerudbyderen Performance. Værdien BaseIndex fra registreringsdatabasen for ydelse er det første DWORD i dataafsnittet, værdien LastCounter er det andet DWORD i dataafsnittet, og værdien LastHelp er det tredje DWORD i dataafsnittet.