Avatar billede foko Nybegynder
09. november 2006 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

logon script med IEEE 802.1x

Hej.

Er det muligt af logge på sit trådløse netværk inden man skal køre logon script.

Vi bruger EAP-MSCHAP v2. Hvor man logger på vores netværk med windows brugernavn og password. Det virker også men desværre når den ikke af køre logo script. Plus nye brugere heller ikke kan logge på den pc hvis de aldrig har været på den før, da den jo ikke har deres logon informationer. og heller ikke kan hente dem da den ikke har forbindelse til vores domain.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. november 2006 - 16:11 #1
Er det muligt af logge på sit trådløse netværk inden man skal køre logon script.

Svar ja, men ikke uden lidt arbejde.

Vi bruger EAP-MSCHAP v2. Hvor man logger på vores netværk med windows brugernavn og password. Det virker også men desværre når den ikke af køre logo script. Plus nye brugere heller ikke kan logge på den pc hvis de aldrig har været på den før, da den jo ikke har deres logon informationer. og heller ikke kan hente dem da den ikke har forbindelse til vores domain.

svar. ikke uden en med rette rettigheder opsætter det manuelt, eller bedre man laver en customized installation, hvor man sætter den til at gøre det automatisk efter endt installation.
Avatar billede foko Nybegynder
10. november 2006 - 09:00 #2
Okay jamen tak.
har du så også løsningen på det, du kunne tænke dig af skrive.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. november 2006 - 09:09 #3
det er umuligt at lave for dig, da du selv skal oprette en service som starter dit trådløse netkort op (det er jo umuligt at lave noget til et kort man ikke kender), og logger på det rette netværk, så windows automatisk kan benytte den trådløse forbindelse FØR logon scriptet afvikles.
Avatar billede foko Nybegynder
10. december 2006 - 18:18 #4
Så er problemet løst med en Radius server og en cert server. og bingo på lige med det sammen windows kommer i luften
Avatar billede foko Nybegynder
10. december 2006 - 18:19 #5
laver selv et svar