Avatar billede phlash Nybegynder
09. november 2006 - 15:28 Der er 6 kommentarer

flash 8 - php -dynamisk txt - special tegn

! æ,ø,å !

1. Jeg har en "flashmenu" som henter menutext/punkt externt via "menu_definition.txt". Php holder det hele sammen. Filmen er lavet i "Flash 2004mx". Jeg benytter mig af "æ,ø,å" i menupunkt ex. "Køkkenet" via min menu definition. Bruger "x" i html fil navne. ex. "kxkkenet.html" det virker.

2. Så skulle jeg lige redigere lidt i flashen. Brugte flash 8. Gemte den og oploadede den via "DreamWeaver 8" som altid. Nu kan jeg ikke længere se æ,ø og å i menuen. Den vises nu som "kkkenet" uden ø.???

? Den gamle virker endnu. Kun den som jeg har gemt via "Flash 8" som ikke virker/ viser ø, hvilket så må betyde at det er flashen / flash 8 der er noget galt med. Jeg har prøvet "system.useCodepage = true; og false" i frame 1 uden held. Alle mine html/php filer bruger charset=iso-8859-1 hvilket skulle være lige så godt som utf-8 !!?. Er der nogen som har en løsning eller måske har eller har haft samme problem med Flash 8 eller er der ændringer i flash 8 som jeg ikke er klar over?

Plz hjælp asap. Jeg er lost.

På forhånd tak

:]  phlash
Avatar billede rohaje Nybegynder
09. november 2006 - 17:45 #1
er du sikker på at du har embedded de danske tegn i font'en..
flash 8 embedder en lille smule anderledes, og måske er de røget ud, da du lavede den om til flash 8?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. november 2006 - 17:47 #2
Ja, som Robert skriver, så prøv at embedde både store og små bogstaver, men skriv eksplicit æøåÆØÅ i embedfeltet.
Avatar billede phlash Nybegynder
09. november 2006 - 18:47 #3
I er jo for seje. det virker som det skal. tak for det.
Avatar billede phlash Nybegynder
09. november 2006 - 18:49 #4
tak tak
Avatar billede phlash Nybegynder
09. november 2006 - 18:53 #5
tak
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. november 2006 - 20:50 #6
Super. ;-)