Avatar billede per2000 Nybegynder
08. november 2006 - 11:39 Der er 13 kommentarer

Klik med tastaturet

Jeg har fået ondt i skulderen af at klikke musen med fingeren.
Kan man anvende Keyboardet med en art genvejstast
spørgsmål:
Findes den eller hvordan laves den
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. november 2006 - 11:58 #1
Lige her er en tråd præcis magen til. Der findes flere eksempler på programmer der kan hvad der efterspørges...

http://www.eksperten.dk/spm/40821
Avatar billede per2000 Nybegynder
08. november 2006 - 12:11 #2
Den har jeg læst før - men hvis du gennemlæser svarene er de negative
Herudover fra år 2000 og omhandler ikke XP
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2006 - 12:56 #3
Jeg er ikke helt klar over, om jeg har forstået spørgsmålet rigtigt, men vi prøver:

Alle menuer kan åbnes ved at bruge Alt + understreget bogstav i menuen.
Husk der er forskel på store og små bogstaver.
Avatar billede per2000 Nybegynder
08. november 2006 - 13:03 #4
Nej du har misforstået.
Det jeg eftersøger er muligheden for at udføre et klik & dobbelklik
med tastaturet i stedet for med musen.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2006 - 13:07 #5
Hmmm, hvad skal det "klik" udføre i Outlook?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. november 2006 - 13:12 #6
menu genvejstasten (den ved siden af den højre Ctrl tast) ka spare dig for nogle klik, men er ikke det helt det du leder efter, har desværre ikke kunne finde någet software.
Avatar billede lx2ba Novice
08. november 2006 - 14:28 #7
Højreklik kan normalt erstattes af [Shift]+[F10] og derefter benytte menuen, som kommer frem. Enkeltklik er vel i princippet blot [Enter]. - Og så kan du jo stille Windows til at køre med enkeltklik i stedet for dobbeltklik:

"Sådan ændres antallet af museklik, der kræves for at åbne elementer
Åbn Mappeindstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Udseende og temaer, og klik derefter på Mappeindstillinger.
Klik på den ønskede indstilling under Klik på emner på følgende måde under fanen Generelt." (citat fra Windows-hjælp)
Avatar billede lx2ba Novice
20. december 2006 - 17:12 #8
Respons?
Avatar billede per2000 Nybegynder
20. december 2006 - 17:54 #9
Ok
Avatar billede lx2ba Novice
20. december 2006 - 18:10 #10
Virker det, hvad én af os har leveret?
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. december 2006 - 09:14 #11
Ikke særlig godt - men jeg vil godt give point
Avatar billede lx2ba Novice
21. december 2006 - 11:06 #12
Svar!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. december 2006 - 23:09 #13
Jeg springer over, jeg har vist ikke rigtig bidraget med noget.... :-)