Avatar billede fanguellos Nybegynder
07. november 2006 - 19:14 Der er 5 kommentarer

Spærring af adgang

Jeg har for alvor brug for Ekspertens experter! Hvordan kan jeg lukke min adgang til en bestemt hjemmeside? Jeg nægter at bruge Windows klassifikationsfilter, da der skal tastes en skide kode ind hele tiden.
Firmaet jeg gerne vil lukke for adgangen til koster mig mange penge (gambling), og jeg har forgæves bedt dem spærre min opkobling, ved at lukke for min IP-adresse: Det nægter det! De 1500-2000 jeg kommer til at bruge hver måned, vil jeg gerne spare og giver endda en dusør til det bedste og mest brugbare forslag.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 19:42 #1
med andre oprd du lider af ludomani ? i så fald ville jeg fjerne problemet, og søge hjælp så du ikek længere har denne trang til at spille, det nytter intet vi kommer med måde du kan lukke for siden, for da du selv sakl sætte det op, ved du også hvordan det fjernes, og derved nytter det ingenting, så mit råd er at få styr på din spilletrang fremfor det andet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2006 - 20:57 #2
Problemet er at hvis det er dig der spærre adgangen, så er det også en relativ let sag for dig at fjerne spærringen igen. Selve det at blokkerer for f.eks. en IP adresse er en let sag, men hvis du ikke selv skal kunne fjerne den, så må du ikke have adgang til den spærring. Du skal altså lede efter en mulighed for at placerer en firewall et eller andet sted hvor du ikke selv kan komme til
Avatar billede newts Nybegynder
07. november 2006 - 22:04 #3
Køb en intelegent ruter. I den kan du så lægge spæringer ind i, evt med tid, så du f.eks "kun" kan bruge siderne i et begrændset tidsrum. Derefter aliere du dig med en standhaftig ven som retter adgangskoden til ruteren, så du IKKE kan rette på åbningstiderne, uden han er til stede. Så kan du stadig spille men med en automatisk begrændsning, så du får din søvn og kan passe skole/arbejde. Jeg har med stor susses brugt en ruter til at lukke kl 11 hver aften så sønnen kom i seng og fik sin søvn.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 22:11 #4
det ændrere bare ikke på at hvis han så alligevel vil ind på de sider hopper han forbi routeren, den eneste holdbare løsning er at få hjælp til sin ludomani.
Avatar billede newts Nybegynder
08. november 2006 - 08:05 #5
Hvis han har ADSL forbindelse, skal ruteren mac-adresse bruges for at koble op, og så kan den "tidsansvarlige" blot have den kode der retter på opkoblingen.
Evt flyt ruteren og modem ind til naboen. Muligheder er der nok af, men det er måske nødvendig at der kommer en "ekspert" ud og ser lige på vedkommendes installation.