Avatar billede jmc Nybegynder
05. november 2006 - 23:40 Der er 10 kommentarer

søger hjælp til optimering

Jeg holder til i Århus, og søger noget hjælp.

Det handler om en POSTGRESQL system som arbejder for tungt, der er nok for mange forespørsler og de kommer via en Flash fil som ikke altid kan vise fejl hvis de opstår.

Er der noget dianostiseringsværktøj til at få et bedre overblik?
Avatar billede mfalck Praktikant
06. november 2006 - 07:47 #1
hvilken platform kører postgres på ?
Avatar billede jmc Nybegynder
06. november 2006 - 08:14 #2
windows 2003
Avatar billede mfalck Praktikant
06. november 2006 - 08:47 #3
bom bom - der er jeg ikke så skarp; denne side kan måske hjælpe lidt:

http://people.planetpostgresql.org/mha/index.php?/archives/83-Monitoring-PostgreSQL-on-Win32.html
Avatar billede tiller3 Nybegynder
15. november 2006 - 22:13 #4
Det nemmeste er nok bare at samle de queries der normalt bliver koert, og saa koere dem i psql klienten med explain foran.
Altsaa hedder querien SELECT * from Table where id=43; Saa koer

explain SELECT * from Table where id=43;
Indroemmet det kan vaere lidt svaert at laese explain output, men der er en udemaerket forklaring i manualen.

Naar databaser koere for langsomt er det naesten altid fordi der mangler et indeks et eller andet sted.
Avatar billede dsj Nybegynder
28. november 2006 - 23:20 #5
Har du stadig brug for hjælp, og er du interesseret i at betale for professionel hjælp?
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 09:56 #6
Vi har løst problemet, points?
Avatar billede mfalck Praktikant
09. juli 2007 - 10:08 #7
kan du evt fortælle hvad problemet var ?
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 11:30 #8
Det var ikke mig som kikkede på det og ham som gjorde det kan jeg ikke længere få fat på, desværre.
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 11:31 #9
Der var to ting og den ene var noget opsætning med cleanout eller noget i den retning.
Avatar billede mfalck Praktikant
09. juli 2007 - 11:57 #10
ok .. det er måske bare dig selv som skal tage points så .. du har jo ikke rigtigt fået hjælp herfra.