Avatar billede kennethv Nybegynder
05. november 2006 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Info om hvem der sletter filer.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et program der sender oplysning til en administrator når filer bliver slettet. Så er det muligt at kunne finde ud af hvem der sletter filer på en windowsserver? Og hvor finder man den oplysning?
Avatar billede stoney Nybegynder
05. november 2006 - 19:51 #1
Det er da en facilitet i forvejen på alle Windows servere.

Du skal bare sætte audit op på de mapper/filer du vil holde øje med.

Stoney
Avatar billede kennethv Nybegynder
05. november 2006 - 22:40 #2
Jeg har stillet spørgsmålet i server forum og fået svar på det. Der bliver nævnt at det ikke er muligt. Så hvis du ved hvor man gør det, må du gerne nævne hvordan.

http://www.eksperten.dk/spm/742919
Avatar billede stoney Nybegynder
06. november 2006 - 09:30 #3
Højre klik på den mappe/share du vil auditere

vælg sharing and security

vælg faneblad security
vælg Advanced
vælg faneblad auditing
add  (vælg everyone så den auditere alle brugere)
vælg herefter hvad der skal auditeres, i dit tilfælde Delete

Når en bruger sletter en fil vil det blive skrevet i eventloggen hvem banditten er.

God jagt :-)

Stoney
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. november 2006 - 10:24 #4
Stoney, Super.