Avatar billede backupmand Nybegynder
05. november 2006 - 18:36 Der er 4 kommentarer

ingen forbindelse med WPA

Mit udstyr:
DWL-G530 AirPlus xTreme G 2.4 GHz PCI adapter (kortet)
DI-624 802.11 g Wireless Broadband router (routeren)

Begge D-Link

Netkort installeret og fungerer fint (afprøvet via
forskellige wireless connections)

Router afprøvet uden sikkerhedsgodkendelse og det virker fint nok.

Enabler jeg 64 bit enkodning eller WPA med sikkerhedsnøgle, kan
der slet ikke opnås forbindelse. Jeg får at vide, når jeg bruger
min wizard (program der følger med), at opsætningen er fin nok.

Når jeg forsøger at forbinde til routeren over WPA, kommer
boksen fint nok til syne, men så får jeg
"Limited or no conectivity" under Windows oversigten af
Wireless Network Configuration .

Jo det er det rigtige "password" jeg taster ind når jeg forsøger at opnå forbindelse.

Nogle der evt. har været det samme igennem med samme type
hardware, hvor det virker, hører jeg gerne fra !!!
Avatar billede nicer Nybegynder
05. november 2006 - 22:15 #1
sætter du indstillinger til via det trådløse eller har du en anden med netkabel som forbindelse?

Hvis du bruger det trådløse til at sætte indstillingerne kan jeg muligvis godt forstå det... Det står faktisk i alle D-link manualer at man aldrig skal sætte settings på routere via trådløs
Avatar billede backupmand Nybegynder
06. november 2006 - 06:27 #2
Nej, jeg sætter indstillingerne vha lan kabel til routeren fra en computer, hvor jeg har installeret et d-link utitity. Jeg bruger den wizard der er med til programmet (følger den med punkt og prikke), den siger "congratulations" du har enabled WPA på din router. Så tager jeg kablet fra og så.... skulle det jo virke? Men det gør det ikke. Skal jeg genstarte computeren derefter?
Avatar billede nicer Nybegynder
07. november 2006 - 21:59 #3
burde du ikke skulle... ville være en god idé hvis du prøvede at sætte wpa til helt uden den guide
Avatar billede backupmand Nybegynder
10. december 2006 - 08:42 #4
Det virker stadigvæk ikke.