Avatar billede jaiz Nybegynder
05. november 2006 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pop3 spam

Hey allesammen.

Jeg har været så uheldig at en crawler har fundet frem til nogen af mine mails på mine sites. Og som i nok kan regne ud så blir jeg bombaderet med spam mails.

Jeg køre med min egen mailserver på en Windows 2003 Standart Edition Service Pack1.

Jeg bruger ikke exchange server da jeg ikke li har råd til den license osse så jeg bruger den indbyggede pop3 mail server der er.

Mit spørgsmål er så er der nogen mulighed for at få den server til at blokere for spam og eller skal jeg finde en andne pop3 server? Hvis jeg skal det så hvilken kan i anbefalde jeg vil jo meget gerne slippe for de 50 mails om dagen som ingen relevance har :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. november 2006 - 11:25 #1
POP3 er til at klienterne kan hente mail fra mail serveren, det er en SMTP server du har, du skal til det scenario du har, sikkert have fat i en SMTP gateway, gfi.com og symantec har produkter der kan dette.
Avatar billede jaiz Nybegynder
05. november 2006 - 11:38 #2
ok tak , det vil jeg undersøøge nærmere