Avatar billede jeffe Nybegynder
04. november 2006 - 17:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fed text-boks

Jeg søger noget lignende det eksempelvis 123hjemmeside.dk bruger som teksbokse, hvor man retter sine tekster. Det vil sige et textarea, hvor man har få knapper som fed, kursiv og farve til rådighed, samt stilling af teksten (venstre, højre og centreret). Det er præcis som http://www.freetextbox.com/ tilbyder, bare lidt mindre og så helt uden asp.net. Jeg skriver i PHP/JS/MySQL, og jeg ved godt det er clientside så .net-delen kan sorteres fra, men det virker lidt underligt, det der. Findes der en open source-pakke, som bare udelukkende benytter Javascript?

På forhånd tak!!
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. november 2006 - 17:12 #1
Mon ikke du kan finde noget her: http://www.geniisoft.com/showcase.nsf/WebEditors
Avatar billede jeffe Nybegynder
04. november 2006 - 17:27 #2
Det ser meget spændende ud, men efter hvad lige kan finde ud af, er det designet til Lotus-programmer og benytter ASP til de ting, der er webbaserede.
Jeg søger noget simpelt (eller avaceret, hvor jeg kan frvælge det meste, så det bliver simpelt). Det skal bare bruges til en tekstboks på en administrationsside, hvor man laver en nyhed eller lign, som gemmes i en MySQL-database via PHP-kode inkl. formattering. Men det er koden til at vise ændringerne WYSIWYG (on the fly) jeg ikke kan. At få det ned i databasen med replace osv. kan jeg godt!
Avatar billede jeffe Nybegynder
04. november 2006 - 17:38 #3
Tror faktisk jeg selv har fundet hvad jeg leder efter: http://tinymce.moxiecode.com/
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. november 2006 - 09:51 #4
Ok - ellers kan  http://www.fckeditor.net/  anbefales.
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. november 2006 - 12:01 #5
Den prøvede jeg, men jeg kunne faktisk ikke indfinde mig med den...
Men tusind tak for hjælp alligevel. Skal vi dele point?
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. november 2006 - 13:28 #6
Nej, behold du selv dem. Ellers tak.
Avatar billede jeffe Nybegynder
06. november 2006 - 13:41 #7
OK, men tak for hjælpen alligevel!