Avatar billede bailey29 Nybegynder
01. november 2006 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Trådløst netværk : Bærbar virker, stationær ikke..

Hej genier :o)

Jeg har lidt forskellig hyr med mit trådløse netværk, som jeg håner nogle af Jer derude måske kan hjælpe undertegnede med.

Jeg har et trådløst netværk med to computere tilkoblet. En bærbar med internt netkort, og en helt ny stationær, som er tilsluttet en USB-adapter til det trådløse netværk.

Routeren er en Linksys WRT54G, som står i samme rum som (faktisk akkurat op ad) den stationære, mens den bærbare er forskellige steder, men mest i det tilstødende rum.

Nu til humlen :
Den stationære falder fra netværket konstant, mens den bærbare virker upåklageligt. Jeg har WPA-PSK kryptering på netværket.
Den falder ud flere gange i løbet af bare et par minutter, og jeg er sgu ved at blive vanvittig..

Jeg håber der er et svar derude. Spørg endelig for mere info, og jeg vil forsøge at svare bedst muligt. Jeg er dog ikke noget geni til netværk, så bær lige over med mig :o)

Tak for hjælpen!
Avatar billede bailey29 Nybegynder
01. november 2006 - 16:59 #1
Tilføjelse :

Jeg skulle mene, at begge PC'ere er sat ens op, så det skulle ikke være opsætningen, der er problemet..

/Bailey
Avatar billede cvan Nybegynder
01. november 2006 - 23:56 #2
Det kan skyldes at en af computerne er inficeret med spyware/virus. Jeg havde flere computere koblet til mit trådløse netværk uden problemer, men da en af mine venner kom over med sin computer, blev computerne koblet fra netværket konstant pga. spyware som gjorde internetforbindelsen total ustabil (fik jeg at vide da jeg ringede til internetudbyderen).
Prøv at oprette en ny tråd og få hjælp til rensning af din stationær computer (www.arlet.dk -- har finder du en god vejledning, men siden er vist nede lige pt.)
Avatar billede bailey29 Nybegynder
02. november 2006 - 16:06 #3
Tak for dit bud.

Der er dog intet spyware at finde på computeren.

/Bailey