Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. november 2006 - 15:15 Der er 5 kommentarer

tilføje danske speciel tegn i form-validator script

Hejsa

Jeg har fundet en formvalidator på nettet, men som så meget andet på nettet kan den kun validere på a-z og 0-9 så jeg mangler alle de danske tegn som æøå á é ü og hvad der nu ellers findes

Kan ikke hitte ud af hvor de skal stoppen ind i validatoren, nogen der kan hjælpe ??

Filen er her :
http://www.gonzzo.dk/exp/gen_validatorv2.txt
- har omdøbt den til en .txt - oprindeligt er det en .js fil
Avatar billede jokkejensen Novice
01. november 2006 - 16:43 #1
det er regex den validerer med..

Find den case du benytter ... sikkert "alnum"/"alphanumeric" og tilføj til det regular expression..

Den tager ex nu [^A-Za-z0-9] .. jeg mener at [^\w] skulle klare det .

/JJ
Avatar billede cyberdude Nybegynder
01. november 2006 - 16:54 #2
hvis jeg fjerner
[^A-Za-z0-9]
og indsætter
[^\w]
godkender den slet ingen karaktere...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. november 2006 - 11:06 #3
ingen ydderligere hjælp at hente ??
Avatar billede roenving Novice
06. november 2006 - 02:04 #4
Har du en ekstrem kompleks formular med hundredevis af felter, som skal valideres forskelligt ?-)

--ellers ville jeg validere de konkrete felter !-)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. november 2006 - 16:09 #5
der er vel i den største formular ca. 40 felter, og så er der omkring 20 formulare der skal tilføjes validering på...

Har p.t. lavet en regexp direkte på feltet, og det ser ud til at funge, der er kun 4 felter pr. formular dette skulle tilføjes til, så ikke så slemt...
men skulle stadig gerne have løst problemet, da der fra ca. nytår bliver åbnet mulighed for dynamisk opretttede formulare, hvor brugeren selv definere hvilke felter der skal være, samt hvilke der skal være påkrævet og hvad der må tastes i det enkelte felt, så en "global" validerings skema skal jeg have til at funge :-)