Avatar billede daxiez Nybegynder
01. november 2006 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET AJAX på min webserver !

Skal man installere noget på sin webserver for at køre AJAX ! har lavet et par extentions til mine websites, men kan ikke få det til at køre på serveren ! nogle forslag ?
Avatar billede almir Nybegynder
01. november 2006 - 10:45 #1
Du skal have din /bin mappe med dine dll filer med
(AjaxControlToolkit.dll,AJAXExtensionsToolbox.dll). eventuelt Microsoft.Web.Extensions.dll også.
Det er eneste du har brug for.
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. november 2006 - 11:00 #2
har kun en AjaxControlToolkit.dll mangler jeg noget ? jeg kan godt køre siden fra VS..
Avatar billede almir Nybegynder
01. november 2006 - 11:37 #3
prøv lige at importere  AJAXExtensionsToolbox.dll og Microsoft.Web.Extensions.dll også
Avatar billede almir Nybegynder
01. november 2006 - 11:41 #4
Registrere  Microsoft.Web.Extensions.dll i din *.aspx *.masterpage fil

<%@ Register Assembly="Microsoft.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" Namespace="Microsoft.Web.UI" TagPrefix="asp" %>

Registrere også AjaxControlToolkit.dll
    Namespace="Microsoft.Web.UI" TagPrefix="asp" %>
<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="ajaxToolkit" %>
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. november 2006 - 12:08 #5
hmm har prøvet det hele, samme problem! kører fint i VS. men ikke på webserver !
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. november 2006 - 12:13 #6
Har nu lavet en meget simpel side med en RoundedCornersExtender og ikke andet ! Der er samme problem. sikker på der ikke skal installeres et eller andet på server  !
Avatar billede almir Nybegynder
01. november 2006 - 12:47 #7
Jeg bruger kun de tre *.dll filer og de kører fint, både lokalt og på min webserver! Og jeg ved at de filer ikke er installeret på webserver!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2006 - 13:09 #8
har du tjekke at IIS på serveren kører med asp.net 2.0 ?
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. november 2006 - 13:10 #9
fandt fejlen og du havde ret. havde tilføjet en reference, men filen var ikke kommet med allegevel. Underligt men det var fejlen.
Takker for hjælpen, smid et svar !)
Avatar billede almir Nybegynder
01. november 2006 - 13:21 #10
svar