Avatar billede al_pacone Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:11 Der er 6 kommentarer

Begræns tekst til celle bredde.

Hvordan begrænser jeg teksten i en celle til kun at fylde cellens bredde?

Hvis teksten er længere end cellen er bred og der ikke er noget i cellen til højre, fortsætter teksten ind over cellen til højre.

Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede splokit Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:44 #1
lav et mellemrum i cellerne op til
Avatar billede splokit Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:48 #2
eller højerklik formater celler / Justering / flueben i Ombyg tekst
den vil så lave cellens højde om men hvis du retter den efter vil den ikke gå ud over cellens bredde
Avatar billede splokit Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:50 #3
Hvis cellerne er tomme når du gør det skulle den være fin.
Avatar billede ilp Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:52 #4
Formater, Celler - vælg Udfyld i stedet for Standard på fanebladet Justering.
Avatar billede al_pacone Nybegynder
31. oktober 2006 - 17:03 #5
Jeg går efter udfyld, da celle højden heller ikke må ændres.
Tak for hjælpen.
Avatar billede splokit Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:33 #6
højerklik på de celler som du ikke vil have skal gå ud over celler bredde, formater celler / Justering / flueben i Ombyg tekst
det skulle være dit svar