Avatar billede mieritz Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Store problemer med ny computer

Jeg har for ca. en måned siden anskaffet mig en rigtig dejlig computer troede jeg da. Lidt specifikationer først.

Motherboard : Asus P5N32-SLI SE Deluxe AI Lifestyle Gaming Edition

Processor : Intel core 2 duo E6700 2,66GHz
RAM : Corsair XMS2 Xtreme 2x1GB pc26400
Grafikkort : XFX Geforce 7950GTX 1GB DDR3
Harddisk : 2x 200GB Maxtor SATA 150, 2x300GB Maxtor SATA 300
Logitech Stereo USB headset 350
Thermaltake silent Purepower W0083 600W
Thermaltake Golden orb II processor køler
Det hele sidder i et Antec p180b kabinet

Alt i alt skulle det være en super god computer, men det er det bare ikke og jeg kan ikke finde ud af hvor problemet opstår.
Mit problem er at jeg får følgende fejl i windows xp pro

\windows\system32\config\system
System fil mangler eller er beskadiget

Den fejl kommer under opstart af windwos og jeg har på den måned jeg har haft computeren prøvet med 3 forskellige versioner af windows og installeret det forfra mindst 8 gange. Det længste tid jeg har haft den kørende uden fejl er 3 dage. Allerede når jeg starter windows efter driver installation lige når jeg har installeret windows får jeg fejl når jeg kommer ind i windows hvor den siger den har gendannet en beskadiget system fil.
Jeg har prøvet at bytte rundt på harddiske og installere windows på dem alle, men dette hjalp dog ikke, så jeg kan umiddelbart lokalisere problemet nærmere og håber nogen herinde kan hjælpe mig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2006 - 23:55 #1
Du kan til en start prøve med Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv chkdsk c:/r

Dette under forudsætning at dit system er på c: eller udskifter du blot c: med den enhedsbetegnelse du har for dit systemdrev.
Avatar billede mieritz Nybegynder
31. oktober 2006 - 00:08 #2
det jeg gerne vil finde ud af er hvad der skyldes at jeg bliver ved med at få den fejl efter nogle dage. Der må være en hardware fejl eller et kompabilitets problem et sted
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. oktober 2006 - 01:07 #3
Det kan sagtens være en lidt syg disk.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2006 - 08:00 #4
Avatar billede mieritz Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:33 #5
jeg har installeret windows på 4 forskellige harddiske så tvivler på at det er en disk fejl, det er noget andet i computeren der skaber problemer
Avatar billede phliplip Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:35 #6
Kan være det er din windows installations cd der er fucket :) Ved ikke om du har prøvet 4 forskellige af dem!
Avatar billede mieritz Nybegynder
31. oktober 2006 - 10:03 #7
har prøvet med 3 forskellige windows cd'er
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2006 - 10:16 #8
lidt at arbejde med

hardware: pil alle dele ud, og start maskinen op med så få dele som muligt. en ramblok en disk og i den stil.

Drivere: tjek at du har de nyeste drivere til alle dine komponenter. gfx, chipset, lydkort, o.s.v.

updateringer: tjek at du har alle opdeteringer til windows

installer uden at være på nettet og lad den først komme på nettet når du har installeret dine sikkerhedprogrammer og kun mangler windowsupdat?
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:25 #9
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)