Avatar billede eenneth Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Linksys WAP54G

Har besluttet mig for trådlødt. Har set på Linksys Wap54g men jeg er ikke lige den store haj til netværk. Har noget bolignet uden nogen router og sådan, kan det lade sig gøre?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:05 #1
JA, det kan du sagtens bruge :)

En switch sender jo bare dit internetsignal videre og i dette format ud som trådløst - du skal dog endelig huske at WPA-kryptere din forbindelse (vejledning medfølger, og det tager under 5 min) da alle ellers har afgang til din forbindelse

Du kan se en gennemgang og anmeldelser af den her: http://reviews.cnet.com/Linksys_WAP54G_Wireless_G_access_point/4505-3265_7-20796892.html?tag=sub
Avatar billede zinuss Nybegynder
06. november 2006 - 22:32 #2
Jeg ville nok købe et trådløst accesspunkt med router. WAP54G er kun selve AP'et og ingen router eller DHCP server. WAP54G er godt hvis man har en router i forvejen. Køb en WRT54G eller noget i den stil :)
Avatar billede zoone Nybegynder
08. november 2006 - 13:20 #3
Hold dig fra WRT54G (da den stinker) og køb i stedet Linux-versionen af samme. Den hedder WRT54GL (L for linux) og den er god - og den koster det samme! Jeg har den selv, og jeg kører med 3. parts firmware (DD-WRT) og det spiller bare rigtig godt :)

Og så er den billig, tror jeg gav 460 kr :]

Ikke for at være petitesse-elsker, men så skal det lige nævnes at det er en router - ikke en switch (som 44fire44 sagde) :)

Og om du har ADSL, bolignet, stofanet eller whatever, vil jeg mene at du altid kan sætte en router på. Den skal bare konfigureres til whatever forbindelse du nu har...