Avatar billede hatef Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

rar. fil

Hej
Jeg har downloadet en film som er i Rar- fil format. Hvordan kan jeg brænde den på en DVD skive? el. som en DVD film?MVH
H. Hansen
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:23 #1
Rar er et pakket format..

Download rar-programmet fra http://www.rarlab.com
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2006 - 13:36 #2
http://www.7-zip.org/ er gratis og kan de hele
Avatar billede hatef Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:40 #3
Tak for svaret. Men, hvis jeg pakker alle rar-filene, så kan alle sammen ikke være på en DVD skive. Jeg vil brænde dem på en DVD skive.
Avatar billede hatef Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:43 #4
Jeg mener at hvis alle rar-file pakkes ud, så er der ikke pldas til alle file på DVD skive på 4 GB.
Avatar billede nva Praktikant
30. oktober 2006 - 13:45 #5
Du kan brænde den som en data-dvd men så kan den ikke vises direkte som film, og det er vel meningen?
Avatar billede hatef Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:16 #6
Det er godt. Men, hvordan kan jeg se den som en film?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2006 - 16:30 #7
Nu har jeg aldrig prøvet at brænde er 'bobbeltlayer' - men kunne det ikke tænkes at det var løsningen ?
Avatar billede hatef Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:39 #8
jo, måske. jeg troede at du vidste det. men, hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2006 - 16:54 #9
Du skal have en dobb-layer brænder og CD, bruger du Nero er der en menu der hedder 'Brænd DVD-Video filer' den finder selv ud af om du sætter en 4 eller 8GB disk i din brænder
Avatar billede nva Praktikant
31. oktober 2006 - 07:47 #10
For at du kan brænde den som en film du umiddelbart kan se skal den 'pakkes ud' med fx. 7-zip som ibtage foreslår, men så bliver filen en del større og kan ikke ligge på en almindelig dvd, hvis den allerede nu fylder omkring 4GB. Hvis det er en DVD-film kan du bruge DVDShring (som er gratis) til at gøre den mindre, så den kan brændes på en alm. skive.
Avatar billede nva Praktikant
31. oktober 2006 - 07:49 #11
Avatar billede nva Praktikant
06. november 2006 - 09:37 #12
Lægger et svar som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2006 - 21:26 #13
Det samme her