Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med brugerkonti!

Hej derude, jeg har lige formateret en af mine diske og installede win XP pro, på den. Problemet er så at jeg har min gamle harddisk hvor der også lå windows xp pro på, men jeg glemte at overføre nogle vigtige filer fra mit skrivebord, og jeg kan ikke komme ind på min bruger på mit gamle C drev!
Jeg kan heller ikke boote op på den og gå ind og flytte dem, der kommer en fejl frem i både normal og fejlsikret tilstand!
måske nogen der ved noget derude? Takker, please reply hurtigt:-)
Mvh. Allan S.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:58 #1
Når du skriver:
  "kan ikke komme ind på min bruger på mit gamle C drev"
hvad er forhindringen?
Har du ikke sat den gamle i som sekundær vedsiden af den nye?
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:58 #2
nej den er master i sec. men tror at det vil hjælpe hvis jeg sætter den som slace :)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:02 #3
næh - du burde kunne få adgang til den på den måde også.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:04 #4
Du kan vel komme ind på drevet?
Se filer og mapper i roden?
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:08 #5
Ja, kan godt komme ind på drevet, men den bruger jeg brugte derinde siger "Adgang Nægtet" når jeg vil ind på skrivebordet. kan ellers godt rodde i en masse andet, men ikke det jeg skal bruge, jeg skal bare ud på skrivebordet.
Avatar billede kabbak Professor
29. oktober 2006 - 18:15 #6
Prøv ar højreklikke på mappen, der er vist noget med at overtage ejerskab
Avatar billede kabbak Professor
29. oktober 2006 - 18:16 #7
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:22 #8
Prøv at se Erik's svar August 30th, 2006 at 5:39 pm på
http://www.emailbattles.com/2006/03/27/security_aadcdidabj_hh/
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:26 #9
Du skal uden om sikkerhedssystemet i NTFS, som administrator, ved at overtage 'ownership' på mappen og dens undermapper.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:27 #10
Hvis der har været oprettet flere bruger konti på installationen, så har du givetvis fået beskyttet filerne!!

Kan du ikke starte den gamle installation op hvis disken sidder som primær marster??
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:29 #11
Hm. Er der problemer med opdatering her.
Jeg kunne ikke se kabbak's indlæg da jeg skrev mit.
De kom frem da jeg havde send mit.
Det er ikke første gang jeg har set dette fænomen.
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:18 #12
kan ikke tage ownership af mappen desværre...og nej kan ikke starte den op som primær master, der kommer en Explorer fejl i både normal og fejlsikret tilstand!
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:23 #13
det Unlocker program kan jeg ikke bruge!
Dammit hvad jeg gøre? jeg skal bruge de filer.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:33 #14
Måske er det muligt at reparere den gamle installation, så du KAN komme til at boot'e fra den.
Avatar billede kabbak Professor
29. oktober 2006 - 21:51 #15
Har du administrator rettigheder, det skal du have for at overtage ejerskab ??
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:17 #16
jeg har adminstrator, på min nye disk, men kan jo komme ind på min gamle drev hvor de filer ligger på, så jeg sidder fra min nye installede drev med XP som jeg skal have det over på igen...
Avatar billede allan_s Nybegynder
30. oktober 2006 - 11:40 #17
hej, jeg vil bare sige at jeg blev så sur på skidtet at jeg formaterede det hele, kunne ikke se noget lys i enden af tunnelen. Men takker for hjælpen.