Avatar billede srigger Nybegynder
29. oktober 2006 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 x Raid

Hej

Jeg vil høre om der var nogle der vidste om man kan have 2 forskellige raid på en computer.

Jeg har 2 x 250 gb ATA harddiske som jeg vil have til at køre raid 0 og jeg har 2 x 500 gb Sata harddiske som jeg vil have til at køre Raid 1

Dvs. at jeg vil få i alt 1 Tb plads.

mit bundkort er ASUS P4C800-E Deluxe.

Hvis der er nogle der ved noget om det vil jeg meget gerne høre om hvordan jeg skal sætte det op.

Mvh
Kenneth
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 13:25 #1
RAID-controlleren på din maskine er vist kun til SATA...
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 13:26 #2
Hov nej, fra produktsiden står der:

Multi-RAID for ATA133 & Serial ATA
The P4C800-E Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4 of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can co-exist.

Altså også til ATA, så det burde du sagtens kunne!

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=30&model=175&modelmenu=1
Avatar billede srigger Nybegynder
29. oktober 2006 - 13:35 #3
Jeg vil også selv mene at jeg kan men jeg er helt ny på raid området så jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal, jeg kan kun få vist mine 2 sata diske i bios
Avatar billede srigger Nybegynder
04. februar 2007 - 00:13 #4
har fundet en løsning