Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:35 Der er 6 kommentarer

lukker winduer ned

Hej, jeg er nu kommet i en lille situation hvor min computer begynder og lukke de aktiviter ned som jeg har gand i, dog skal dette ikke forstås som lukker dem helt af, men som hvis man brute alt+tap funktionen.

Jeg har tjekket mit keyboard for og se om nogla knapper skulle sidde fast, men det var ikke grunden så nu spørger jeg jer.

Vidste heller ikke lige hvor emnet skulle placeres så det blev herunder.

På forhånd tak!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2006 - 13:31 #1
Det kunne være både virus og/eller spyware der driller.

så start med at tjekke din maskine for sådan noget. Et udgangspunkt kan være http://www.spywarefri.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2006 - 13:38 #2
Det kan ske hvis du har for mange åbne vinduer på en gang.

Prøv næste gang at lukke dem du ikke bruger og se om det hjælper.
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
28. oktober 2006 - 14:12 #3
Ole madsen: jeg har kørt både avg og ad-aware men de fandt intet desværre,

John stigers: jeg har kun 3 vinduer åbne og den gør det stadigvæk, faktisk ret irreterende når man sidder og skriver stil.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2006 - 15:33 #4
Jeg havde for en månedstid siden problemer med noget spyware, som hverken Ad-aware eller spybot kunne finde og fjerne.

Der er kommet en konkurrent til de to - http://www.superantispyware.com/

Den gratis udgave fandt en del mere, end jeg anede var på min maskine... (og jeg plejer at opføre mig MEGET pænt, undtagen i "test" situationer)
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
28. oktober 2006 - 18:52 #5
Ole madsen: jeg prøvede også lige det super frække program du linkede til, og blir DYBT overresket den fandtt utrolig meget som intet andet program fandt og nu virker det, takker!

Derved kom et lille andet problem. jeg skulle genstarte efter og have kørt programmet og da den var igang med og tænde op popper sådan en blå skærm op med en masse info på, kan ikke nå og lase det for da der går 2 sek genstarter computeren bare igen, og sådan blev den ved men nu startede den omsider op...

Måske du ved hvad det kunne skyldes? også gerne lige smid et svar for hjælpen angående topic her...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2006 - 18:53 #6
Hmm - det tyder på at en systemfil eller område på harddisken er beskadiget. Det kan være et grimt stykke spyware, der har rodet i en systemfil, som følgende er blevet beskadiget.

Du kan prøve at køre en

chkdsk C: /C /R

fra en kommandoprompt.

Det vil tjekke hele harddisken igennem, og rette eventuelle fejl i filsystemet.

Finder den ikke noget, bør du lave en "repair" af systemfilerne med en windows installations CD. Hvis du kører XP, er der formentlig også mulighed for at lave en "systemgendannelse" til et tidligere gendannelsespunkt.