Avatar billede 080dk Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min side er hacket.

Hvad gør jeg nu når min side er hacket. Skal man anmelde sådan noget til politi'et

http://www.estrade.dk/
Avatar billede e-tech Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:55 #1
Det ville jeg gøre. Nej, hvor er det synd for dig.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 19:56 #2
Det er nok ikke lovligt, men jeg vil starte med at bruge hans email adresse (som står nederst på siden) og tilmelde ham alle forums, nyhedsbreve, porne mm. som jeg kunne finde.
Avatar billede 080dk Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:56 #3
UPs det var ikke menning med point :(
Avatar billede strych9 Praktikant
27. oktober 2006 - 19:58 #4
Du kan anmelde dem for dårlig logik ... 45.000 algirere er ikke større end 1 mio armenere.

Men bortset fra det: Hvis du ikke har logs eller andre clues end den her webside de har lagt op så glem det. Restore din gamle side og få den gået igennem for sikkerhedsbrister.
Avatar billede hacked Nybegynder
27. oktober 2006 - 20:21 #5
Personlig tror jeg ikke du får meget ud af, at anmelde det. Det kan dog heller ikke skade, at anmelde det. Det er surt, at blive defaced.
Avatar billede apo Praktikant
28. oktober 2006 - 01:51 #6
Noget man _kan_ gøre når man opdager, at ens site er blevet defaced er selvfølgelig at fjerne skidtet hurtigst muligt. Hvorfor vente, og dermed belønne fjolserne for deres hærværk?

080dk > Du har haft kendskab til at din forside har været defaced i hvert fald siden kl. 19:48 hvor du postede tråden her på E - hvorfor har du stadig ikke reetableret siden?

Jo længere tid du venter, desto længere tid får defaceren til at prale med sit værk i forskellige 'black hat' fora, der støtter den slags. Samtidig signalerer du til fjolserne, at du ikke har for fem øre kontrol over dit eget website (= en invitation til at de eller andre 'må' gøre det igen).

Desuden risikerer du at blive udelukket fra Google, hvis defaceren har placeret links til tvivlsomme websites eller filer, og hvis Googlebot kigger forbi mens du har det crap liggende på din forside. Ikke smart.
Avatar billede 080dk Nybegynder
28. oktober 2006 - 09:47 #7
De har jo også hacket mit login til ftp osv. og ændre det samt ændre email. fordi får ikke mail når jeg ber om password.
Avatar billede apo Praktikant
28. oktober 2006 - 15:46 #8
Det er selvfølgelig et problem, at du ikke har adgang til din brugerkonto.

Hvem er din host?