Avatar billede bolmer Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:57 Der er 3 kommentarer

Boote Linux i winXP?

Jeg har installeret ubuntu på en partition og winXP på en anden.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne boote min ubuntu installation indefra
winXP så jeg kan bruge mine ubuntu programmer indefra winXP.

Jeg har kigget på vmware men det kræver at man geninstallere ubuntu inde i
vmware hvilket jeg ikke er interesseret i.

Kunne være smart hvis der var et program som udnyttede at man allerede har
installeret linux.

Jeg har kigget lidt på coLinnux:

http://wiki.colinux.org/wiki/ConvertingDistributions

Men det virker som om man skal igennem et ret omfattende hack for at få det
til at lykkedes og følgende udtalelse virker en anelse alamerende:

"WARNING!!! The following procedure tries to be a non destructive one i.e.
you can boot the linux distribution either standalone or from within Windows
via coLinux."

Har brugt cygwin i et par år men det er ikke helt det samme.

Findes der alternative mere plug and play orienterede programmer der kan
løse denne opgave?
Avatar billede morhan Novice
27. oktober 2006 - 17:09 #1
Når du opretter den virtuelle maskine i VMware, kan du vælge at benytte den fysiske disk eller partition
Avatar billede bolmer Nybegynder
27. oktober 2006 - 17:37 #2
Hm hvorfor en version henviser du til? Jeg prøvede i sin tid med VMware Workstation 5 og der kunne man ikke vælge at mounte en allerede eksisterende linux partition

Er det et andet VMware program jeg skal have fat i?
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
02. november 2006 - 19:31 #3
prøv evt qemu - det skulle kunne boote linux uden speciel installation.