Avatar billede loufour Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:57 Der er 10 kommentarer

regning.exe

Jeg har modtaget en mail "regning exe" og også åbnet den.  Jeg har i pressen i aften hørt, at det er muligt at aflæse mine koder til banken.  Hvad skal man gøre?  Det kan jo ikke nytte at ændre kode - det kan de vel også læse??
Mange hilsner og tak
Loufour
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:21 #1
Kender intet til filen, men læste kort om den på diverse sider.

Først og fremmest: Ring til banken og spær dine konti, kreditkort m.m. Hiv dit netværksstik ud. Scan med Ad-aware eller lignende. Den har du selvfølgelig installeret, ikke.. Scan for virus. Har du ingen af delene, så hent dem via en anden computer, incl. updates. Og indtil andre skriver noget mere fornuftigt her: Hold din computer slukket.

Jeg ville i hvertfald få sved på panden, men måske maler jeg fanden på væggen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:29 #2
Den backdoor haxdoor virker ikke altid, men lad os lige tjekke.

Hent haxfix, og gem den på skrivebordet:
http://users.telenet.be/marcvn/tools/haxfix.exe

Dobbeltklik på haxfix.exe og installér haxfix (standard installations-stien er c:\programmer\haxfix eller c:\program files\haxfix). Når installationen er færdig, skal du sikre dig, at der er flueben i "Launch HaxFix". Klik på "Finish"

Et rødt dos-vindue vil åbne, med følgende muligheder:
1. Make logfile
2. Run auto fix
3. Run manual fix
E. Exit Haxfix

Vælg punkt 1, og tryk Enter. Haxfix vil nu scanne computeren. Når den er færdig, vil logfilen åbne. Kopiér indholdet af denne fil herind i tråden (c:\haxfix.txt)

-----------------------------------------------------------

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.
26. oktober 2006 - 08:45 #3
26. oktober 2006 - 08:46 #4
<loufour>: Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
28. oktober 2006 - 19:52 #5
<loufour>: Du kommer vel tilbage igen ?
07. november 2006 - 08:38 #6
Feedback ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 18:06 #7
loufour: Hvordan gik det?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. november 2006 - 02:42 #8
Ja, det ville være rart med en tilbagemelding. Du kan stadigvæk have en kedelig trojaner på din maskine
Avatar billede shandler Nybegynder
22. marts 2007 - 14:46 #9
HEHE! akyhne bad ham holde sin pc slukket indtil han fik andet at vide herfra ;O)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:28 #10
Og det var vidst med god grund!