Avatar billede medjeti Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:24 Der er 4 kommentarer

Server-side FLV encoding

Hejhej,

Nogen der har erfaring med at encode video til flv-format server-side?
Det skal kunne køre på en Windows-box; helt ideelt ville være en dll, men COM eller noget andet, der kan tilgås fra en .NET app kan også gå.

Alle forslag velkomne!
Avatar billede mat Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:37 #1
Prøv at kigge på ffmpeg ( http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ ).

mvh mat
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:29 #2
Tak for svaret,

Jeg havde faktisk haft lidt kig på ffmpeg, men jeg havde indtryk af, at det var ren Linux og ikke rigtig anvendeligt. Det viser sig ved nærmere eftersyn, at der faktisk findes en Windows-port, og så er det jo pludselig lidt mere interessant.
Har du erfaringer med den - så vil jeg nok gerne spørge lidt mere ind om nogle praktiske ting?
Avatar billede mat Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:55 #3
nope, kun helt overfladisk kendskab. Jeg ved bare at den kan, og er brugt til serverside konvertering.

Men hvis du går dybere med det, så del endelig dine erfaringer ;)

mvh mat
Avatar billede medjeti Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:16 #4
Cool burger, skal nok øse ud af min uendelige visdom når vi når så langt :o)