Avatar billede koburg Mester
23. oktober 2006 - 07:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til systemtjek?

Jeg kan ikke længere få printet ud på min printer, og når computeren starter op, så bipper den kort og siger noget med bad checksum. Jeg kan godt finde nogle datoer for en systemgendannelse, men den gennemfører ikke.

Findes der et program der kan kigge systemet igennem for eventuelt manglende filer og så gendanne dem?
Avatar billede nva Praktikant
23. oktober 2006 - 08:36 #1
Du kan lave en SFC /SCANNOW fra 'start-kør' og få tjekket dine systemfiler, men måske skal du slette driveren til printeren og installere printeren igen.
Avatar billede nva Praktikant
23. oktober 2006 - 08:37 #2
Du skal bruge din XP-cd og din key til SFC-kommandoen.
Avatar billede blackie Nybegynder
23. oktober 2006 - 10:05 #3
Det lyder mere som hardware fejl end systemfejl. Beep codes fra bios tyder på hardware fejl.
Avatar billede nva Praktikant
23. oktober 2006 - 14:39 #4
Kan du beskrive hvilke bips du får? 2 lange + 1 kort osv.
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 14:59 #5
og her er en vejledning i en scf-.scanning:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede koburg Mester
23. oktober 2006 - 18:15 #6
Jeg får kun et kort bip, og skærmbilledet er noget med en trekant, og så står der "American Megatrends", og længere nede står der bad checksum
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 18:25 #7
det plejer at være en dårlig cd/disk/hd, når den siger det..
noget med at checksummen ikke stemmer overens..

forklaring:
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en
checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres,
sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny
genereret checksum ved modtagelsen.  Hvis der er uoverensstemmelser,
meddeles CRC-fejl. Kan skyldes alt lige fra dårlige kabler til dårlige
brændinger.
Avatar billede nva Praktikant
24. oktober 2006 - 07:51 #8
Tror du skal prøve at resette din bios til default, hvis det andet forslag ikke hjælper.
Avatar billede blackie Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:18 #9
Avatar billede blackie Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:18 #10
Under beep codes side 16
Avatar billede blackie Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:21 #11
Check memory prøv at resette modulerne.
Avatar billede blackie Nybegynder
25. oktober 2006 - 09:44 #12
Takker for point, virker det nu?
Avatar billede koburg Mester
25. oktober 2006 - 10:05 #13
Ja, det virker rigtig godt. Og pludselig er computeren hurtigere til at starte op. Takker.......