Avatar billede ckrame Nybegynder
19. maj 2001 - 16:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken farve laser printer

Jeg går og overvejer at købe en farve laser printer.
Og ville gerne have nogle råd.

Jeg har følgende printere under overvejelse:
* Color LaserJet 4550N
* MagiColor 2 Desklaser
* MagiColor 2200 DeskLaser
* Phaser 850N

Jeg syntes umiddelbart det er svært at gennemskue sammenhængen mellem kvalitet op pris pr udskrift.

Nogen der har nogen erfaringer ???
Evt. gerne med andre en dem jeg har nævnt, eller henvisninger til nogle anmeldelser. (både i blade og på internettet)
Avatar billede ckrame Nybegynder
19. maj 2001 - 16:37 #1
* HP, Color LaserJet 4550N
* QMS/Minolta, MagiColor 2 Desklaser
* QMS/Minolta, MagiColor 2200 DeskLaser
* Tektronix/Xerox, Phaser 850N
Avatar billede prodic Mester
19. maj 2001 - 16:50 #2
Der er i det nyete nummer af PCworld en test af 4 farveprintere.
Kan ikke huske om nogle af de modeller du omtaler er med, men måske var det en ide at anskaffe bladet.
Mener de ville holde sig under en bestemt pris per printer, og at de lavede en grundig sammenligning af udskift kontra pris.
Avatar billede nuki Nybegynder
19. maj 2001 - 16:52 #3
Jeg synes du skal købe den du har råd til og den du synes ser mest lovende ud.
Avatar billede happyface Nybegynder
19. maj 2001 - 16:58 #4
Prodic har ret. I PC WORLD nr. 9 (18. Maj 2001) er der en test på følgende printere:

HP Laserjet 1220 (vurdering 4,5)
Brother HL-1650 (vurdering 2,5)
Canon LBP-1000 (vurdering 4,7)
Minolta QMS 4100 E (vurdering 4,3)
Oki 14 i N (vurdering 4,6)

HP vandt \"udskriftskvalitet\" med 4,9 - lige efter kom Brother med 4,5.

Brother er i følge testen vinderen af dine kriterier (kvalitet&økonomi).

Jeg ville kigge lidt nærmere på Brother HL-1650, hvis jeg skulle ud og købe nyt grej.

\\Happyface
Avatar billede happyface Nybegynder
19. maj 2001 - 17:00 #5
Sorry - Brother fik en samlet vurdering på 4,5. Det gik lidt for hurtigt ;-)

\\Happyface
Avatar billede prodic Mester
19. maj 2001 - 17:05 #6
Happyface->Tak.
Men det skal også lige understreges, at de ville holde sig under et vist niveau i deres test. Og er ckrame\'s beløb højere...så er det jo næsten lige meget.
Men hvor stort beløbet var, kan jeg ikke huske.
Avatar billede ckrame Nybegynder
19. maj 2001 - 21:15 #7
Undskyld mig, men vi taler om <B>farve</B> laser printere.

Det er ikke så vigtigt hvad printeren koster i anskaffelse, men det er nærmere prisen pr. udskrift jeg ønsker at sammenligne.
Nogle producenter har godt nok lavet nogle udregninger, men kan man regne med dem.
Avatar billede prodic Mester
19. maj 2001 - 21:20 #8
ckrame->I følge de tests der blev foretaget i PCWorld, så hænger de 2 ganske udemærket sammen med hvordan det er i virkeligheden.
Dog var de fleste printere en smule under hvad produenterne opgav, men er det ikke hvad man kan forvente.
Avatar billede perj Nybegynder
19. maj 2001 - 23:41 #9
>>>ckrame.
Undskyld mig, men du spørger på en Phaser 850N - dette er ikke en laserprinter, men en voksprinter, som jeg i øvrigt kraftigt kan anbefale dig. Jeg kender en hel del til disse printere, men det kommer jo altid an på dit behov. Til Phaser 850N, er den sorte farve f.eks. altid gratis, men en anden ting du skal være klar over er, at det faktisk koster ca. kr. 100,- at slukke/tænde printeren !!!!.
Avatar billede perj Nybegynder
20. maj 2001 - 00:10 #10
Måske skulle jeg lige tilføje, at de voksfarver Phaser bruger - faktisk kaldes blæk (Ink)ColorStix.
Avatar billede ckrame Nybegynder
20. maj 2001 - 01:14 #11
Ja det er selvfølgelig rigtig med det blæk.
Men jeg fiskede egentlig lidt efter det der med strømforbruget.

Alt Om Data skrev for et stykke tid siden at en fuld farve side kostede 75 øre, men hvis det er ekslusiv strømforbrug så er det jo ikke nødvendigvis så billigt alligevel.

Derudover har jeg hørt at der er problemer med at skrive på begge sider, fordi papiret bliver så varmt anden gang det kører igennem at blækken smelter igen og at der kan være problemer med at kopiere sider fra phaser 850 fordi siderne ikke kan glide igennem en almindelig kopimaskine\'s arkføder.
Avatar billede ckrame Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:02 #12
ØV
Avatar billede perj Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:43 #13
ckrame >>
Jeg har en lille sort bog hvori du nu står. Det betyder at jeg ikke længere svarer på spørgsmål fra dig. Det skyldes:
1. Du er for længe om at acceptere.
2. Du stjæler selv pointene efter andre har brugt kostbar tid på at forsøge at hjælpe dig.
Farvel...
Avatar billede ckrame Nybegynder
01. marts 2002 - 09:01 #14
perj >>
Jeg troede at meningen med point givningen var at de skulle gives til folk der rent faktisk havde hjulpet, hvilket jeg ikke mente var tilfældet her.

Jeg er virkelig ked af at jeg nu står i din sorte bog, er der virkelig ikke nogen chance for at jeg kan blive slettet.

Jeg mener - det er jo virkeligt ærgeligt at blive blacklistet af sådan en stor kapacitet som dig.