Avatar billede christofferhp Nybegynder
22. oktober 2006 - 09:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Reboot problemer med windows

Hejsa - jeg har en ganske normal maskine - et Geforce 7800, 4 blokke ram som kører dual channel og til sammen giver de de ca. 1500 ram og et MSI motherboard som kører et BIOS ved navn Phoenix - på MEGET tilfældige tidspunkter har mit system det med at genstarte uden nogen notits fra windows' side af når det sker - har slået automatisk genstartelse fra under "Stat og Genoprettelse" i egenskaber for computeren.

Vær venlig at hjælpe.
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2006 - 11:28 #1
Måske et varme problem ?
Check at din cpu køler ikke er tilstoppet med nullermænd - hvis den er snavset, så tag nogle vatpinde og rengøre den med.
Du skal også checke grafikkort køleren for "nullermænd"
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2006 - 11:34 #2
Kan også være en af dine ram blokke der fejler, dem kan du teste med:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede christofferhp Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:14 #3
Jeg har fjernet alt støv og kan godt fastslå at det vist ikke er et varme problemer.

Har prøvet at fjerne 2 ram blokke men det sker stadigtvæk.

Tiere og tiere nu.

Er der en måde jeg kan 100% fjerne ALT på en HDD? Dvs uden at bruge Windows reinstall?
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2006 - 19:50 #4
Har du prøvet at bytte de resterende ram blokke ud med de 2 du har fjernet.
Det kan jo være de 2 tilbageblevne der er fejl i.

"Er der en måde jeg kan 100% fjerne ALT på en HDD? Dvs uden at bruge Windows reinstall?"
Hvad mener du med det ?
Slette hele harddisken uden at installere windows igen eefterfølgende/samtidig eller?
hvis ja, så hent:  www.killdisk.com
Avatar billede christofferhp Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:29 #5
Virker nu fandt selv ud af det.

Viser sig at noget plastic der omsvøbede et strømstik til mit motherbard var smeltet og forkullet.

Dette skabte så ... sjovt nok lidt probs ;)
Avatar billede christofferhp Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:29 #6
I win!
Avatar billede christofferhp Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:29 #7
Ops...
Avatar billede christofferhp Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:30 #8
wtf