Avatar billede jacob_waino Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:38 Der er 18 kommentarer

Problem efter installation af SP2

Er det bare mig der har problemer med min hastighed på Internettet efter jeg har installeret SP2?

Jeg har en version af Windows med SP1, og ligeefter en fresh-installation af XP updatere jeg den til SP2.
Hvis jeg tester forbindelsen inden SP2, så kan jeg downloade med ca. 700 kb/s, men efter SP2 installationen kan jeg downloade samme fil med MAX. 70 kb/s.... WHY?
Jeg har deaktiveret Windows Firewall og det samme med Virusbeskyttelsen.

Jeg har hentet et program der kan tjekke hastigheden på ens Internetforbindelse (fra TDC), men når jeg forsøger at køre testen, så stopper den når inden der når at teste Modtagelse via TCP.

BIG QUESTION: Hvad pokker er skyld i mit problem... Jeg kan da ikke være den eneste...!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:17 #1
Kan være det kan hjælpe, prøv at opdater din Network driver.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:20 #2
Programmet her kan lede dig til opdateringsstedet.
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2006 - 22:46 #3
700 kb\s    lyder lige rigeligt,  medmindre du selvfølgelig har en 7 mbit linie.

er du sikker på at du ikke kun har en 512 linie, ?
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:01 #4
Jeg har en 6 Mbit forbindelse.. Det er da ihvertfald hvad jeg betaler for.
Har skam kørt testen da jeg stadig havde SP1 og den ligger fint lige over 6 Mbit.

Jeg har også en bærbar der har Windows XP Pro SP2 installeret fra start. Her er der igen problemer - klare fint at komme op på 6 Mbit.

Det er derfor jeg mener at der er noget i den version man opdatere fra Microsoft Update der gør at den blokere for et eller andet.

Jeg har lige prøvet at skulle hente et program på ca. 200 mb. - men sidde og hente det med 19 kb/s har jeg bare ikke tålmodighed til.

Hvis der ikke er nogen herinde der kan komme med et bud, så tror jeg at jeg vil gribe knoglen og ringe til Microsoft i morgen og så skal jeg nok sørge for at skrive deres svar ind, så ALLE kan høre hvad de selv har at sige til det....

Takker for responsen indtil videre...
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2006 - 23:16 #5
hvis det er et driverproblem så prøv at scanne dine drivere her

www.drivershq.com
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:20 #6
Har du også hentet de opdateringer der er kommet efter SP2 ?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2006 - 01:01 #7
Du har måske - som så mange andre - fået rod i din window, efter SP2.
En slipstream og en repair kan måske klare problemet.
Slipstream: http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Repair:  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:00 #8
Den skulle være helt up-to-date fra Windows Update....

Jeg kan ikke forestille mig at jeg har fået noget rod på min maskine inden jeg har installeret SP2. Jeg installerede SP2 som det første efter jeg var færdig med XP installationen.

Jeg har læst lige på de to links fra asveg, men synes ikke rigtigt der er noget jeg kan bruge. (Bortset fra at det at lave en Slipstream lyder cool - så det skal prøves engang jeg får tid...)

Jeg tror mit næste skridt må være at kontakte Microsoft - enten via mail eller telefon.

Men hvis der er nogen der har andre bud, så er jeg klar til at fortsætte..!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:37 #9
Det jeg mente med rod var, at SP2 i mange tilfælde, når der byttes driver,
kommer til at beskadige windows. Da jeg havde lagt SP2 ind på en ny og frisk
windows, kunne jeg slet ikke åbne helt op og komme ind på skrivebordet.
Rigtig mange har her på E. haft alvorlige problemer efter installation af SP2.
Jeg formaterede så windows og kørte i stedet en slipstreamet version ind. Og
så kørte det som det skulle.
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
20. oktober 2006 - 12:26 #10
Så du mener at jeg kan undgå problemer hvis jeg laver en Slipstream?

Hvis det er tilfældet, så er det det jeg kaster mig ud i.

Vender tilbage når jeg har prøvet det!
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 15:53 #11
følg hans anvisninger men du skal ikke hente imaget

http://www.boegebjerg.dk/lars/sp2slipstream.htm

her henter du servicepack 1 + 2
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

det her program laver imaget

http://www.nliteos.com/download.html

nu brænder du imaget i nero 7 som bootbar cd

god fornøjelse
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:02 #12
Nu har jeg prøvet at lave en XP-cd med SP2 - og selve det med at lave den, og brænde iso-filen virkede uden problemer, men under installationen sker der noget og så kan computeren ikke starte op, så nu har jeg været nødt til at gå tilbage til SP1.

Problemet er at de ikke længere opdatere SP1 og JEG kan tilsyneladende ikke fungere med SP2, så jeg må bare nøjes!!

Tror jeg venter til Vista og så må jeg have den lille sorte pung op af lommen, selvom det ikke passer mig.

Jeg er lidt itvivl om hvem der skal have point, så jeg tror vi lader den stå lidt åben endnu. Ellers må dem der mener de har svaret skynde sig at svare, så må jeg se på det.

Takker mange gange!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:32 #13
Ok det bestemmer du jo selv, men du har ikke brug for SP1 og der er stor
erfaring for, at det fungere med SP2. Du må have gjort noget galt.
Det link treatmenice har lagt til programmet nLite er måske nemmere at arbejde med?
Jeg kører jo selv med en slipstreamet XPSP2, som jeg selv har lavet.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:47 #14
Fik du ordnet det?
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:04 #15
Jeg ved ikke om man kan kalde det "ordnet". Jeg benytter stadig kun SP1, for da jeg ringede til Microsoft danske afdeling fik jeg fat i en person der talte rigtig dårlig engelsk, så jeg gad ikke at skulle forklare mit problem.

Jeg har dog ikke tænkt mig at de bare sådan skal slippe for videre tiltale - de må komme op med en forklaring da det helt sikkert at et software problem.

Vender tilbage - I er ikke glemt!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 09:35 #16
du glemte nok at skrive i hvilket år du kom tilbage

kan du ikke afslutte denne her
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2009 - 11:46 #17
den er helt fra 2006

tror ikke du skal forvente hjælp herinde mere