Avatar billede momolytter Nybegynder
17. oktober 2006 - 18:47 Der er 5 kommentarer

Typo3 eller joomla

Hej
I forbindelse med et speciale på MIL skal jeg lave et site til en friskole. Vi bliver på uddannelsen undervist i TYPO3, men friskolen vil gerne være sikker på at dette er et fremtidssikret system/at det er brugervenligt nok/at frontend siden er brugbar for almindelige brugere..  -  og at der ikke er bedre produkter på markedet, fx. Joomla.
Jeg har derfor brug for erfaringer fra andre der har arbejdet med TYPO3 og gerne nogle der har brugt det i foreningsregi eller mindre organisationer.

Umiddelbart synes jeg det virker let tilgængeligt også i forhold til Joomla, men..... alle kommentarer er velkomne.

Jeg vil forsøge at dele point i bedste ånd til alle aktive deltagere

PS: prisen for webhotel er også et kritere for valg af cms-system
Avatar billede netbjarne Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:18 #1
Hej

Jeg har igennem de sidste 3 år, evauleret en mængde cms, bla mambo (joomla), xoops, e107, eZ publish, geeklog, drupal og typo3. De har alle deres fordele og ulemper. Typo3 er for tungt efter min smag, og mambo/joomla levede heller ikke op til mine krav. Jeg har valgt at etablere "mit" friskolesite på drupal, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Drupal er elegant og modulert kodet. Kan udvides med moduler efter behov. Har et kategoriserings system der måske er lidt vanskeligt at forstå ved første øjekast, men yderst effektivt. Jeg vil anbefale at du tager drupal med på din "shortlist" over kandidater til dit projekt. Drupal kræver php og mysql - jeg kører mine sites på 9kr/md hosts uden problemer.

Et par nyttige links:
http://www.opensourcecms.com/ - et godt sted at sammenligne cms'er
http://drupal.org/
http://www.kegnaes-friskole.dk/ - et nyt (friskole) site baseret på drupal
http://www.drupaldanmark.dk/ - en ny dansk drupalbrugergruppe.

Bjarne
Avatar billede momolytter Nybegynder
20. oktober 2006 - 01:02 #2
Hej Netbjarne - tak for indlægget - jeg tjekker linkene og vender tilbage. Hvordan er drupal iøvrigt at arbejde med, hvis man ikke er specielt programeringskyndig. Et af kriterierne er at det ikke er en enkelt der hænger på backend opgaverne.
Avatar billede submitt Nybegynder
03. september 2009 - 23:52 #3
Ligesom Bjarne vil jeg på det varmeste anbefale Drupal. Jeg arbejder professionelt med webdesign og er også involveret i www.drupal.dk, hvor du kan få en masse hjælp til at komme igang med Drupal.

/Kenneth
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2009 - 00:24 #4
Saadan i tilfaelde af at spoerger efter 3 aar ikke er faerdig med sit CMS project ?
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:34 #5
Ja - det så jeg også lige bagefter, jeg havde skrevet kommentaren :-)