Avatar billede a-c-e Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:17 Der er 3 kommentarer

hlp til vurdering af diise gfx kort

skal have ny comp og vil derfor gerne skifte det integreret gfx kort der sidder, her er et par oplysninger op comp:Intel Desktop Board DQ965GF - Mainboard - micro-ATX - iQ965 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) Grafik Intel GMA 3000
håber der en der kan "læse" ud fra disse oplsyninger hvor godt det integreret gfx, så der er noget at sammenligne med i forhold de gfx kort jeg ha kigget på

kort 1) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240513

kort 2) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216306

kort 3) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220563

har taget nogle pci expressx16 med 512mb og så bare set efter dem der havde højt mhz på sig, da jeg ikke ved hvad man skal kigge efter. Er de meget bedre en det der sidder i, eller er det bare en lille forbedring?
jeg har meget lidt forstand på comp ting så evt svar må gerne skæres ud i pap.
Avatar billede adema Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:31 #1
altså først og fremmest må du fortælle hvilken processor du sætter i

og hvilket brug computeren er ment til.

så vil jeg hellere end gerne hjælpe dig, men man kan sige under alle omstændigheder, så vil et separat grafikkort være bedre end integrerede vga chipset's..
Avatar billede a-c-e Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:06 #2
ok er lidt i tvivl om helt præsci hvad processoren er, men her  nogle oplysninger omkring min nye comp
pc intel core2 duo 2.4
2x 512 pc 5300 ram
her er et link med det bundkort der er i http://www.intel.com/products/motherboard/dq965gf/index.htm

comp skal mest bruges til at game på, jeg er ikke nogen harcore gamer og har ikke så meget forstand på pc'ere, men den comp der er noget bedre end min nuværende
det første kort jeg har link til ser bedst ud imo (men ved jo heller ikke noget om det)men er lidt i tvivl omkring de 950 mhz der var i videohukommelse på dedt kort om min comp kan supporte eller klare det?
Avatar billede adema Nybegynder
19. oktober 2006 - 06:28 #3
jeg ville vælge kort 1 / 3 da de er nyere end 7300GT'et fra XFX, men det er op til dig selv. om du vil have lidt larm og et lidt køligere grafikkort (kortvalg 3) eller om du vil have en mere lyddæmpet pc (kortvalg 1)

men alt i alt en fornuftig maskine, ikke helt toppen af poppen men den kan bestemt bruges til spil.

held og lykke med maskinen