Avatar billede ms-dos Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LAN til LAN vpn

Jeg har en Pix 501 siddende og et lille netværk et andet sted, der skal på vores net.

Jeg forestiller mig - lidt billedeligt talt - at jeg kan sætte en box til med en vpn klient, som skaber adgang til det store net og derefter giver adgangen til det lille net, hvorpå denne box sidder.

Hvad hedder funktionen, o hvilken hardware skal jeg bruge?

Har overvejet et købe en ASA box til kontoret og evt. den gamle Pix 501 som den ekstra kasse - vil det kunne sættes op?

Kan den ekstra box evt. sættes til at håndtere to forskellige vpn-forbindelser (altså ikke samtidig) til to forskellige netværk?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:47 #1
ja....

---
Jeg forestiller mig - lidt billedeligt talt - at jeg kan sætte en box til med en vpn klient, som skaber adgang til det store net og derefter giver adgangen til det lille net, hvorpå denne box sidder.
----
det heder site to site ;)

----
Har overvejet et købe en ASA box til kontoret og evt. den gamle Pix 501 som den ekstra kasse - vil det kunne sættes op?
----
ja det er lige til ;) som bonus viden så er pix os'et bare en gammel version af asa boxens software..

----
Kan den ekstra box evt. sættes til at håndtere to forskellige vpn-forbindelser (altså ikke samtidig) til to forskellige netværk?
----

og ja det er også lige til..
Avatar billede ms-dos Nybegynder
23. oktober 2006 - 07:12 #2
Tak :)
site-to-site - det var lige det, jeg skulle bruge.
Post lige et svar...
Avatar billede jens_bach Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:11 #3
det var så lidt