Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alle programmer crasher?

Jeg har et nyligt opstået problem.
Min computer booter fint, som altid, og kan sådan set køre så lang tid som det skulle være. Problemet er at stort set alle programmer jeg åbner crasher. Jeg har prøvet med WMP, IE, Firefox, og diverse andre programmer og de crasher alle. Crashen er den sædvanlige XP fejl, hvor den spørger om den skal sende en fejlmeddelelse.
Jeg deaktiverede denne type fejl, og nu crasher den med en reference til memory. Spørgsmålet er om der er nogen software fejl der kan forårsage dette, eller om jeg har en defekt ram blok eller lignende?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. oktober 2006 - 13:18 #1
du kan teste din ram med memtest86 fra memtest86.com
Avatar billede nva Praktikant
16. oktober 2006 - 13:38 #2
Hvis du ikke finder ramfejl kan du jo prøve en oprydning med www.ccleaner.com og ellers en repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:02 #3
Yeah har prøvet alle de ram tests jeg har, kørt dem i lang lang tid og ingen problemer der, så muligt at det ikke er problemet, den crasher bare kune når ca. 420 mb ram er brugt, indtil da kan jeg åbne programmer.
Avatar billede gratis Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:15 #4
hva siger log bogen, nogen kilde og hændelses id'er man ka søge på ?
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 16:11 #5
Prøver at se om den også crasher når jeg har adgang til den igen
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:14 #6
Nope der står intet i logbogen. Der er nogen programmer der ikke crasher, men det er meget tilfældigt hvilke der virker og hvilke der ikke gør, og det er altid de samme der crasher. Endnu en memory test viser ingen problemer, så tvivler efterhånden på at det er det, men der er ingen underlige processer eller andre problemer der tyder på vira.
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:44 #7
Det her er endnu mere underligt, jeg kan are flytte advarslen væk og forsætte med at bruge programmet, har lige fået den til at køre en virus scan på den måde.
Avatar billede gratis Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:47 #8
okay, prøv at lave en F8 opstart hvor du vælger med Boot.log måske er det drivere der fejler under opstart og med lidt held står det i boot loggen ;)
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 19:02 #9
Har bare et lille problem, F8 gør af en eller anden grund at jeg vælger boot medie i stedet for de sædvanlige windows boot muligheder.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:48 #10
ok, har desværre ikke andet bud på det, end at lave en repair installation, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede talrinys Nybegynder
02. august 2007 - 14:04 #11
Reinstallede